سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اعلام اینکه تمام زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی تکنولوژی نسل پنجم اینترنت در استان فراهم شده است، گفت : تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ این تکنولوژی در استان کرمانشاه شروع به سرویس‌دهی می‌کند.

حمیدرضا امیری سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه در نشست خبری با گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توضیح داد که تمام تجهیزات لازم برای راه اندازی تکنولوژی نسل پنجم اینترنت (۵ G) در استان خریداری و نصب شده و حتی قرار بود امسال اقدام به سرویس دهی کند که به دلیل برخی موارد فنی راه اندازی آن به سال آینده موکول شد.

وی افزود: برای راه اندازی نسل پنجم اینترنت در استان کرمانشاه ۲ سایت به طور کامل آماده شده و زیرساخت‌های آن برای سرویس دهی فراهم است و در اردیبهشت ماه سال آینده مشترکان اینترنت می‌توانند در بخش‌هایی از استان کرمانشاه از این تکنولوژی استفاده نمایند.

به گفته وی این سایت‌ها هنوز روشن نشده و اقدام به سرویس دهی نکرده اند، اما زیرساخت‌های آن آماده است.

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به گلایه برخی مشترکان از کیفیت اینترنت تلفن همراه در استان، گفت: با راه اندازی سایت‌های نسل پنجم بخش زیادی از مشکلات مربوط به کیفیت خدمات اینترنت تلفن همراه در استان برطرف می‌شود.

بهره برداری از ۵ پروژه کلان شرکت مخابرات در استان کرمانشاه

امیری با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به افتتاح و بهره برداری از پنج پروژه کلان این شرکت در استان به این مناسبت اشاره کرد و گفت: برای بهره برداری از این طرح‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شرکت مخابرات هزینه شده است.

وی ایجاد ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری، ایجاد و نصب ۱۰ هزار پورت شبکه خانگی اینترنت، راه اندازی ۱۴ سایت تلفن همراه و راه اندازی ۱۵ دستگاه کافه نوری را از جمله این طرح‌ها ذکر کرد.

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه به وضعیت موجود ارتباطات در استان اشاره کرد و گفت: اکنون ۵۰۰ هزار شماره تلفن ثابت در استان فعال است و ۱۴۴ هزار پُرت پرسرعت اینترنت در استان ظرفیت سازی شده که از این تعداد ۷۰ هزار پُرت فعال است.

وی به حدود ۸۰۰ هزار سایت تلفن همراه و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک همراه اول در استان اشاره کرد و افزود: از این تعداد مشترک یک میلیون و ۲۴۰ هزار مشترک دارای سرویس دیتا هستند.

امیری میزان شبکه فیبرنوری در استان کرمانشاه را اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر اعلام کرد.

مخابرات ۶۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه یکی از چالش‌های این شرکت را عدم همخوانی درآمد و هزینه‌های شرکت دانست و گفت: تعرفه‌ها ثابت مانده و تجهیزات را به نرخ روز و با ارز خریداری می‌کنیم در حالیکه درآمد ما به ریال است و این به چالش بزرگی برای شرکت مخابرات تبدیل شده است.

وی به مطالبات شرکت مخابرات از مشترکان حقیقی و حقوقی اشاره کرد و افزود: اکنون ۶۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب داریم و از رسانه‌ها می‌خواهیم ما را در وصول این مطالبات یاری دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.