مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان گفت: به دستور رئیس جمهور و وزیرجهاد کشاورزی کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار قرار گرفته است.

مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی استان کرمان در خصوص طرح مردمی تولید یک میلیارد درخت گفت: به دستور رئیس جمهور و وزیرجهاد کشاورزی کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه در خصوص ارزش منابع طبیعی، گفت: امروز دنیا با چالش‌های زیست محیطی زیادی از جمله بلایای طبیعی تا آلودگی خاک، آب، فرسایش، ریزگرد، سیل، طوفان و تغییر اقلیم و عوامل ناشی از آن روبرو است و در کشور ما نیز همین بحران‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام این بحران‌ها ناشی از کم توجهی و بی توجهی به منابع طبیعی در سراسر دنیا است، اظهار کرد: کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست.

رجبی زاده گفت: حفظ منابع طبیعی وظیفه شرعی و قانونی و فرهنگی و تاریخی ماست که آموزه‌های دینی بر آن تاکید داشته ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب نیز توجه زیادی به موضوع منابع طبیعی و درختکاری دارند و از نظر فرهنگی در اشعار ما از این موضوع نیز زیاد یاد شده است تولید و کاشت یک میلیارد درخت به عنوان یک اقدام اجتماعی و مردمی از کار‌های مهم سازمان منابع طبیعی است که به مدت چهار سال با حمایت دولت و مشارکت مردم و علاقه‌مندان به منابع طبیعی و محیط زیست در کشور اجرایی می‌شود.

مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: طرح کاشت یک میلیارد نهال یک اقدام جمعی و تیمی است و سازمان منابع طبیعی این اقدام را با مشارکت آحاد جامعه و حمایت دولت انجام می‌دهد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های جامعه دانش آموزی و دستگاه فرهنگ ساز صدا و سیما، درطرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت: مشارکت مردم بدون ایجاد انگیزه مفهوم پیدا نمی‌کند، از این رو استفاده از گونه‌های گیاهان دارویی در این طرح به جهت اقتصادی بودن و توانمند سازی جوامع محلی و مردم در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

رجبی زاده با اشاره به اینکه طیف‌های مختلفی از اقشار مردم در این پویش اجتماعی حضور دارند بیان داشت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ناگزیر است با توجه به شرایط اقلیمی کشور و وجود عوامل تهدید در منابع طبیعی و محیط زیست پویش درختکاری را در کنار دیگر اقدامات منابع طبیعی اجرایی نماید

رجبی زاده از برنا مه هماهنگی با آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت جامعه دانش آموزی در امر کاشت نهال، مشارکت فعال در روز ۲۲ بهمن و برپایی غرفه جهت توزیع نهال بین اقشار مختلف مردم را از برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی استان عنوان نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.