مشاور و معاون رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: تاکنون در سامانه سادا (سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی) یک میلیون ملک شناسایی شده دولتی، ثبت شده است.

بابک ضرغامی امروز سه‌شنبه ۱۸ بهمن در جلسه نشست تخصصی مولدسازی دارایی‌های دولت در گرگان گفت: فروش اموال مازاد دولت در راستای اجرای مولدسازی توسط هیات هفت نفره متشکل از معاون اول رییس جمهور، دبیری وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان روسای مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه تایید می‌شود.

ضرغامی ادامه داد: این هیات هفت نفره در خصوص فروش دارایی‌های دولت به منظور پیشرفت طرح‌های عمرانی اختیار کامل دارند.

او یادآور شد: مشارکت با بخش خصوصی، تهاتر، تکمیل طرح‌های نیمه تمام توسط پیمانکار و بهره‌برداری از آن طرح ها، اجاره به شرط تملیک، واگذاری با حق بهره‌برداری و توقف طرح‌های بدون توجیه از دیگر روش‌های مولدسازی است.

او افزود: با توجه به فرصت محدود ۲ ساله تعیین شده برای اجرای این قانون حجم کار زیاد است، اما حرکت عظیمی در پیشبرد طرح‌های ناتمام کشور خواهد داشت.

ضرغامی گفت:رویکرد مولدسازی به هیچ عنوان جبران کسری بودجه دولت نیست و هدف آن خلق و ایجاد ارزش افزوده بیشتر و کمک به توسعه منطقه‌ای، استانی و ملی است.

او ادامه داد: با اجرای این قانون، ارتباط خوبی بین دارایی‌های مازاد دولت و طرح‌های نیمه کاره برقرار خواهد شد.
او بیان کرد: به استان‌ها تاکید شده در راستای معرفی طرح‌های نیمه تمام، طرح‌هایی را که دارای ارزش و اولویت بالاتر هستند معرفی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.