برگزاری اجلاس سازمان‌های انتقال خون در تهران

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت گفت: انتقال خون در حوادث و بلایای طبیعی و دیگر مشکلات با اهمیت است.

محمد حسین نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، در حاشیه نشست هماهنگی اجلاس مدیران انتقال خون کشور‌های عراق، پاکستان و افغانستان با حضور سفرای این کشور‌ها و نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: اجلاس سازمان‌های انتقال خون کشور‌های گروه پنج در روز‌های ۲۵ و ۲۶ بهمن  در ایران برگزار می‌شود.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت افزود: گروه پنج متشکل از ایران، افغانستان، عراق، پاکستان و سازمان جهانی بهداشت است که در بهمن ، نخستین رخداد خود را در سال جدید میلادی آغاز می‌کنند و در این نشست مسئولان انتقال خون چهار کشور و صاحب نظران در سازمان جهانی بهداشت درباره انتقال خون، فن آوری‌های جدید و مشکلات در عرصه انتقال خون در کشور‌ها، رایزنی می‌کنند.

 نیکنام با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس سازمان انتقال خون گروه پنج در تهران و حضور مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت و دیگر مهمانان در این نشست گفت: حاضران در این اجلاس دو روز گفتگوی فنی و تخصصی خواهند داشت و سپس در روز سوم از امکانات و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران بازدید می‌کنند.

مدیر کل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت تاکید کرد: در حاشیه این نشست نمایشگاهی از محصولات تهیه شده در ارتباط با خون و کیسه‌های خون و دیگر محصولات برپا می‌شود و نمایندگان این کشور‌ها می‌توانند در این نمایشگاه نمونه‌ها را مشاهده و در صورت نیاز برای تهیه آن اقدام کنند.

محمد حسین نیکنام همچنین از حضور کشور تاجیکستان در این اجلاس به عنوان عضو ناظر خبر داد.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت همکاری سازمان انتقال خون کشور‌های گروه پنج گفت: انتقال خون و تاثیر در حوادث و بلایای طبیعی و دیگر مشکلات با اهمیت است و سازمان انتقال خون جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌ها دارای رتبه بالا نسبت به دیگر کشور‌های منطقه و دنیا است بنابراین کشور‌های دنیا از انتقال تجارب در این زمینه استقبال می‌کنند.

برچسب ها: انتقال خون ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار