مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: امسال ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت طرح‌های آموزشی در استان به منظور رفع کمبود‌های زیرساختی این حوزه هزینه شد.

ابراهیم سعادتفر مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: ۱۸ طرح آموزشی با ۱۰۸ کلاس درس و ۱۱ هزار متر مربع زیر بنا در استان قزوین تکمیل و آماده بهره برداری شده که در ایام الله دهه فجر شاهد افتتاح این طرح‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس استان قزوین به همت خیران ساخته شده است، اظهار کرد: تحقق بیش از ۸۰ درصدی تعهدات خیران مدرسه ساز در جشنواره‌های سالیانه به تامین فضا‌های آموزشی مورد نیاز استان کمک قابل توجهی کرده است.

سعادتفر تصریح کرد: هم اکنون ۵۰۰ خیر مدرسه ساز در استان ما همکاری دارند که از سال ۹۳ تاکنون این افراد در ساخت ۱۴۰طرح آموزشی و بیش از یک هزار کلاس درس مشارکت داشتند.

این مسئول تاکید کرد: خیران مدرسه ساز استان امسال ۸۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد کردند که بیش از ۱۰۰ درصد آن محقق شد و بخش مهمی از نیاز فضای آموزشی استان را تامین کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به توسعه فضا‌های آموزشی، خاطرنشان کرد: مناطق شهری کم برخوردار مانند اقبالیه، شریفیه، بیدستان، محمدیه، محمودآباد و ناحیه شهری ناصرآباد بیش از سایر نقاط شهری نیازمند توسعه فضا‌های آموزشی هستند.

این مسوول، تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام را از اولویت‌های اصلی این سازمان دانست و افزود: در سفر رئیس جمهور به استان برای تکمیل فضا‌های نیمه کاره بالای ۸۰ درصد ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و در این راستا تکمیل ۲ کارگاه هنرستان فنی و حرفه ای، ۶ کانون فرهنگی هنری و چهار سالن ورزشی در دستور کار قرار گرفت.

وی، مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی این اداره کل را ساخت و ساز فضا‌های آموزشی و پرورشی، توسعه، تجهیز و استانداردسازی فضا‌های آموزشی، بهسازی، ساماندهی فضا‌های آموزشی و تعیین اولویت‌های ساخت و ساز و توسعه مشارکت‌های مردمی عنوان کرد.

استان قزوین دارای ۱۴ منطقه آموزشی و یک هزار و ۶۷۰ واحد آموزشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.