حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: توجه به مسائل فرهنگی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها بیشتر شود .

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به لزوم توسعه فرهنگی دانشگاه‌ها در کنار توسعه علمی افزود: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و حمایت از دانشجویان نخبه مسائل مهمی است که باید مورد توجه وزارت علوم قرار گیرد.

وی با اشاره به رشد سطح علمی دانشگاه سمنان در یک دهه اخیر گفت: در ماه‌های اخیر، مشکلات دانشجویان این دانشگاه در زمینه تامین وسیله نقلیه و خوابگاه هم رسیدگی و تا حدودی رفع شده، ولی وزارت علوم باید به موضوع تامین بودجه دانشگاه‌های این استان توجه ویزه‌ای داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان همچنین بر لزوم تعیین تکلیف دانشگاه فرزانگان سمنان تاکید کرد و استقلال این دانشگاه را مطالبه مردم بخصوص خانواده معظم شهدا خواند.

عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی هم تقویت فعالیت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه سمنان را خواستار شد.

وی تاسیس صندوق پژوهش و فناوری در سمنان را ضروری دانست و از وزیر علوم خواست به نمنظور حمایت بیشتر از دانشجویان نخبه این استان، مقدماتن راه اندازی این صندوق را در سمنان فراهم کند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری هم در این جمع با تحسین اقدامات علمی دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه‌های استان سمنان جایگاه ممتازی در کشور دارند و توانسته اند در بخش آموزش عالی و فناوری بودجه قابل توجه را جذب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.