با استقرار دستگاه‌های جدید رادیوتراپی و ترموتراپی در مراکز درمانی اصفهان، دوره انتظار بیماران به پایان رسید.

رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از استقرار چهار دستگاه رادیوتراپی و توموتراپی در بیمارستان سید الشهدا (ع)، دو دستگاه رادیوتراپی در شهرک سلامت، دو دستگاه در مرکز هرندی و دو دستگاه در بیمارستان میلاد خبر داد و اظهار کرد: در گذشت تعداد بیماران منتظر رادیوتراپی به ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر می‌رسید که ناچار به سایر استان‌ها مراجعه می‌کردند، ولی خوشبختانه امروز دیگر مشکلی برای رادیوتراپی در استان اصفهان وجود ندارد.

شهربانو مظاهری به تعداد محدود پت‌اسکن در کشور هم اشاره و اضافه کرد: از آنجایی که راه‌اندازی یک مرکز سرطان در بیمارستان فارابی در چشم‌انداز دانشگاه علوم پزشکی است، بنابراین استقرار پت‌اسکن در این بیمارستان جزو برنامه‌ها خواهد بود.

او در توضیح پت اسکن گفت: پت‌اسکن یک روش تصویر‌برداری پیشرفته به منظور تشخیص دقیق، مشاهده متاستاز، بررسی موثر بودن درمان و تشخیص عود سرطان در مبتلایان است.

رئیس اداره امور بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تمرکز‌زدایی درمان سرطان را از بیمارستان سید الشهدا (ع) در مرکز شهر و کم کردن بار ترافیک را از اهداف پیش‌روی این دانشگاه عنوان کرد.

مظاهری از راه‌اندازی فیزیوتراپی مخصوص بیماران سرطانی تا آخر سال خبر داد و تصریح کرد: مرکز پذیره‌نویسی اهدای سلول‌های بنیادی در بیمارستان سید الشهدا (ع) راه‌اندازی شده است و شهروندان می‌توانند برای اهدای سلول‌های بنیادی به این مرکز مراجعه کنند.

سالیانه ۱۱ هزار بیمار جدید به جمعیت بیماران سرطانی در اصفهان اضافه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار