معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه اندازی ۲۴۶ پایگاه اورژانس و گسترش این پایگاه‌ها در فارس را از دستاورد‌های نظام سلامت طی سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، عرصه برای حرکت در مسیر پشرفت حوزه سلامت در کنار سایر حوزه‌ها فراهم شد.

او افزود: همت والای جوانان در مسیر کسب علم و دانش موجب رشد و تعالی نظام سلامت شده و اکنون حوزه پزشکی و درمانی شیراز به یکی از قطب‌های پزشکی و علمی در کشور و جهان تبدیل شده است.

شریفی، نبود پایگاه اورژانس جاده‌ای در سطح استان را از جمله چالش‌های حوزه سلامت پیش از پیروزی انقلاب دانست و ادامه داد: همین امر موجب جان باختن تعداد زیادی از هم استانی‌ها به علت دریافت نردن به موقع خدمات درمانی پیش بیمارستانی بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اضافه کرد: چرخه پیشرفت اورژانس ۱۱۵ با پیروزی انقلاب شتاب فراوانی گرفت و به برکت این انقلاب، هم اکنون با راه اندازی ۱۴۸ پایگاه اورژانس جاده‌ای در سراسر استان، خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در دورترین نقاط استان نیز در دسترس مردم است.

این مقام مسئول بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۴ پایگاه اورژانس شهری به شهروندان ارائه خدمت می‌کرد که هم اکنون تعداد پایگاه اورژانس شهری در فارس به ۷۴ پایگاه افزایش یافته است.

شریفی با بیان اینکه تا پیش از پیروزی انقلاب ۱۳ دستگاه آمبولانس در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجود داشته است، گفت: در حال حاضر ۲۵۵ دستگاه آمبولانس در ناوگان اورژانس ۱۱۵ دانشگاه در حال ارائه خدمت به بیماران نیازمند خدمات اورژانس پیش بیمارستانی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه راه اندازی اورژانس هوایی فارس پس از پیروزی انقلاب اسلامی از دیگر برکات این انقلاب است، ادامه داد: هم اکنون اورژانس هوایی فارس دارای ۵ فروند بالگرد مستقر در شهر‌های شیراز، لار، جهرم، داراب و آباده است.

شریفی تصریح کرد: اورژانس استان فارس در حال حاضر با ۱۴۸ پایگاه جاده ای، ۷۴ پایگاه شهری، ۱۲ پایگاه موتوری، ۷ پایگاه اتوبوسی و ۵ پایگاه هوایی روزانه با بیش از ۵ هزار تماس، بالغ بر ۷۰۰ ماموریت در هر روز انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار