تحویل ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در ایام دهه فجر و بسته شدن پرونده این پروژه‌ در آینده نزدیک می‌تواند اثر مثبتی بر بازار مسکن داشته باشد.

مسکن یکی از اصلی‌ترین  اولویت‌های  خانواده‌ها در کشور به شمار می‌رود از این رو دولت ها همواره طرح های حمایتی در خصوص تامین این نیاز افراد داشته اند. این در حالی است که هنوز برخی متقاضیان بعد از گذشت یک دهه نتوانسته اند که واحد‌های مسکن مهر خود را تحویل بگیرند. دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار خود علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تمامی  توان خود را به کار گرفته تا واحد‌های مسکونی باقیمانده مسکن مهر را هم به بهره برداری برساند.

پروژه مسکن مهر که از اواخر دهه ۸۰ اجرای آن آغاز شد، حدود ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار واحد بوده که بخش زیادی از این پروژه‌ها در شهر‌های جدید  اجرا شده البته تاکنون بخش زیادی از این واحدها به اتمام رسیده و پرونده مسکن مهر در بسیاری از این شهر‌ها بسته شده است. در حال حاضر تنها تعدادی از شهر‌ها باقی مانده که به گفته مسئولان تا اوایل سال ۱۴۰۲ پرونده این پروژه‌ها هم بسته می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد عمده واحد‌های باقیمانده مسکن مهر در شهر‌های جدید استان‌های تهران و البرز شامل پردیس، پرند و هشتگرد قرار دارند که با مشکلاتی همچون خلف وعده پیمانکاران در تکمیل واحدها، نبود زیرساخت‌های شهری، نبود انشعابات و عمل نکردن دستگاه‌های خدمات‌رسان به وظایف خود در این زمینه مواجه بوده اند که در حال حاضر بخش عمده‌ای از این مشکلات پیگیری و رفع شده است.

تنها ۱۰ هزار واحد مسکن مهر برای بهره برداری در سال آینده باقی می‌ماند

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریعتر پروژه‌های مسکن مهر تاکید کرد و گفت: در تمامی شهر‌ها شناسنامه دقیقی از آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر باقیمانده تهیه شده و شرایط کنونی هر پروژه در زمینه‌های گوناگون مشخص شده است.

وی افزود: در تمامی شهر‌ها پروژه‌های روبنایی با پیشرفت بالای ۹۰ درصد در اولویت قرار دارد.

جعفری ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ هزار مسکن مهر در شهر‌های جدید به صورت نیمه تمام باقی مانده است که مقرر شده تا پایان امسال ۲۰ هزار واحد مسکونی از این طرح تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: ۱۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر در شهر‌های جدید تا شهریور ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل خواهد شد. این اقدام در راستای دستور رئیس‌جمهور خواهد بود و قرار است تکمیل واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های جدید به سرعت پیگیری و تکمیل شود.

بر این اساس سرعت اجرا و تحویل واحد‌های مسکن مهر و همچنین تکمیل  پروژه‌های مسکن در حال حاضر بیشتر شده و دولت عزم خود را برای تکمیل این واحد‌ها به کار گرفته است.

خانه دار شدن بخش عمده ای از متقاضیان مسکن مهر

در دهه فجر امسال دولت در راستای طرح جهش تولید مسکن بخش عمده‌ای از واحد‌های مسکن مهر را به بهره برداری رساند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در مراسم افتتاح واحد‌های مسکن مهر در پرند اعلام کرد: سالیان سال بود خریداران مسکن مهر مبالغی پرداخت کرده اما منازل خود را تحویل نگرفته بودند که در دهه فجر امسال توسط رئیس جمهور این امر مهم انجام شد.

او گفت: تحویل مسکن‌های مهر در کنار ساخت واحد‌های مسکونی در طرح بزرگ نهضت ملی ساخت مسکن انجام می‌شود تا هموطنان به مسکن خود دست یابند.

براساس این گزارش  ۶۸۳۸ واحد مسکونی در پرند و حدود ۳۰۰۰ واحد در سراسر کشور و  در کل حدود ۱۰ هزار مسکن در این ایام به مردم تحویل داده می‌شود.

 افتتاح بخش عمده‌ای از  واحد‌های مسکن مهر و رفع دغدغه متقاضیان، می‌تواند نقش موثری در کنترل و بهبود بازار مسکن داشته باشد از سوی دیگر خانه دار شدن بسیاری از مستاجران که سال‌های سال  چشم انتظار تحویل واحد‌های خود هستند  در بهبود وضعیت بازار اجاره در سال آینده اثر گذار  است چراکه این افراد دیگر وارد بازار اجاره مسکن نمی‌شوند.

برچسب ها: بازار مسکن ، مسکن مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه شما رو فاز ۱۱زون سه هنوز ندادن از کجا بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
m
۲۱:۴۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
سلام از سال ۱۳۹۰ پول مسکن مهر رو فاز ۸ دریافت کردن الان ۱۴۰۲ ۱۲ سال هنوز تحویل ندادن مردم مستجر هستن دورغ بسه واحد رو تحویل بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
مجبور شدم از طرح ملی مسکن انصراف بدم قسطاش برام خیلی زیاد بود از طرفی شغلم از دست دادم، مجبورم قید تشکیل خانواده رو بزنم چون واقعا شدنی نیست با این شرایط.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
ایا اسلام دروغ رو گناه کبیره نکرده ایا کسی که انقدر دروغ میگه مسلمان هست کافر انقدر دروغ نمیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
دروغ بزرگ ، چرا اینایی که وعده وعید دروغ میدن دادگاهی نمیکنید من ۱۲ سال هست که منتظر واحدم هستم هنوز ندادن فقط دروغ میگن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
مسکن مهر پروژه موفقی بود. ما خودمون فاز ۸ پردیس از سال ۹۰ واریز آورده کردیم و سال ۱۴۰۱ تحویل گرفتیم که فقط بدلیل سنگ اندازی دولت روحانی بود. الان قیمت واحد ما که ۱۰۶ متر مفید هست با پارکینگ و آسانسور و همه امکانات بین ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان هست. متری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان. اگر بد بود همچین قیمتی پیدا نمیکرد.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۲۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
متاسفم واس کشور به این پهناوری.که آدم ها صد متر جا واسه سکونت ندارن .اونوقت یه مارمولک و پلنگ و خرس کیلومترها جا واس زندگی دارن؟ جریان چیه؟حیوونا آدم شدند و یا اینکه آدما حیوون شدن؟ در هر صورت جون آدم تو ایران خیلی بی ارزش شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
۱۲ ساله که دارن از این وعده و وعیدها میدن .خسته شدیم انقدر که دروغ شنیدیم .خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
کی به کیه شما بگو ۱۰۰ هزار واحد کی میفهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
خداوند به زمین گرم بزنتتون.
Iran (Islamic Republic of)
Sasa
۱۶:۵۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
با این قیمت های فضایی مسکن دیگه هیچ امیدی به خونه دار شدن واسه قشر متوسط نیست خبر درمانی هم فایده نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
همون بهتر که صاحب این خونه ها نباشید خونه نیستند که یمشت آشغال ساختند دادن دست ملت خیالتون راحت با کمترین ریشتر خراب می‌شوند‌ تو رو خدا نخرید آخه مگه پرند چی داره که یک میلیارد یا بالاتر پول مسکن مهر شده تا چشمت کار میکنه بیابون و پر از سگهای ولگرد اصلا جای زندگی نیست من خودم پشیمون شدم اینجا خونه گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
شعار و سخنرانی درمانی دولت شعار رییسی همچنان ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
زمین بدید خونه حیاطدار بسازند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۳:۴۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
آقا تو رو خدا پیگیر مسکن مهر پردیس بشید الان دیگه ساختمون هاش ۱۰ سال ساخت شدن ولی هنوز تحویل نشده
Iran (Islamic Republic of)
۰۰۰
۱۳:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
بیش از یکساله که حتی برگه تحویل واحد رو دارم هر ماه قسط خونه هم پرداخت می کنم ولی تحویل نمیدن.هروقت می پرسم میگن ماه بعد . خدایی کسی نیست صدای ضعیف ها رو بشنوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
انشالله پروژه مسکن مهر تمام بشه من الان یازده سال در انتظارم زون ۲ هنوز روی فونداسیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
من یه جوون 25 ساله هستم و خواستگاری هر دختری میرم میگن باید خونه داشته باشی

الان همه خونه ها میلیاردی شدند و دیگه برای نسل جوانان خرید خونه غیرممکن شده

ما امیدمون به دولت رییسی بود که اونم نتونست کاری انجام بده و قیمت ها در این دولت هم بدتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
اینا به نظرت زلزله بیاید چی میشه ، ظاهرشون که با کیفت نیست خدا داند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام تکلیف زون ۲ بعد یازده سال اجاره ای تحویل میدن
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا صادقی
۰۹:۳۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
هر سال همینو میگن اما تحویل نمیدن.مسگم مهر پردیس داره میشه بافت فرسوده اما هنوز تحویل نشده.اگه راست نیگنمیخوان تحوریل بدن قبل تابستونو و قبل فصل نقلو انتقال مسکن تحویل بدن که تاثیر بزاره رو قیمت اجاره ها.مردم پوستشون کنده شد با این اجاره ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
مالیات خانه های خالی را هرچه زودتر اجرایی کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
خسته نباشید ۴ میلیون مسکن درحال تحویل است زحمت کشیدید
آخرین اخبار