رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه ۱۳۷ طرح عمرانی و تولیدی دهه فجر در حال افتتاح است، گفت: عمده این طرح ها بر مدیریت مصرف آب متمرکز است.

قاسمی با بیان اینکه طی دهه فجر  ۱۳۷ طرح عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی در حال افتتاح یا بهره برداری برای شهرستان‌های مختلف استان سمنان است، ابراز داشت: برای افتتاح این طرح‌ها اعتباری معادل ۳۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه این اعتبارات در حوزه‌های مختلفی از جمله کشاورزی، دامداری و آب و خاک استان سمنان صرف می‌شود، افزود: بخش عمده‌ای از تمرکز عمرانی پروژه‌های دهه فجر بر بهینه سازی و مدیریت مصرف آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه عمده طرح‌ها در شهرستان میامی به انجام رسیده است، ابراز داشت: عمده اقدامات جهاد کشاورزی در این حوزه متمرکز بر توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، استفاده از روش‌های نوین، مرمت بازسازی و لایروبی قنوات، اجرای کانال‌های عمومی، انتقال آب از طریق لوله، یکپارچه سازی اراضی و مباحث آبخیزداری است.

وی ارزش مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه جهاد کشاورزی را ۷۳۶ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: هزینه کرد این مبلغ برای بخش‌های مختلف نظیر مرمت لایه‌روبی قنات، طرح‌های آبخیزداری، عشایری، توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای و توسعه سامانه نوین آبیاری هزینه شد.

برچسب ها: دهه فجر ، افتتاح طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.