مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۶۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون مترمکعب گاز به خط لوله سراسری تزریق شده است.

 احمد باهوش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی طی ۴۵ روز گذشته از فصل زمستان، بیش از ۲۵ میلیارد و ۸۴۱ میلیون مترمکعب گاز به شبکه سراسری انتقال گاز تزریق شده است.

او با اشاره به تولید بیش از ۷۵ درصد گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: این مجتمع با تکیه بر توان، دانش بومی و اقدامات نوآورانه در حوزه استفاده از قطعات و تجهیزات ایرانی و تجهیزات بار اول شرکت‌های دانش‌بنیان در ردیف نخست قرار گرفته و مقام برتر را در این حوزه کسب کرده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: بدون شک در هر مسیری برای رسیدن به هدف‌های بزرگ باید ابزار مناسب در اختیار داشت و بی‌تردید این مجتمع بهترین پشتیبان برای تحقق چشم‌انداز توسعه کشور و رسیدن به قله انرژی و شکوفایی صنعت نفت کشور است.

او تصریح کرد: یکی دیگر از محصولات راهبردی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اتان است و ظرفیت تولید روزانه ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول در مجموعه ۱۳ پالایشگاه تامین و به پتروشیمی‌های منطقه ارسال می‌شود.

مدیزعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پتروشیمی‌های مروارید، کاویان و جم مصرف‌کننده‌های این محصول هستند.

باهوش اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از یک میلیون و ۹۷۵ هزار تن اتان در مجموعه مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.