رئیس جمهور در خوی گفت: بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده از زلزله و پرداخت وام‌های قرض الحسنه در دستور کار هست و مردم نگران نباشند.

رئیس جمهور  امروز در جلسه مدیریت بحران آذربایجان غربی که در خوی برگزار شد خطاب به مسئولان تاکید کرد: بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده با قدرت شروع بشود و دولت هم امکانات لازم را در اختیار می گذارد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی  به گستردگی زلزله اشاره کرد و گفت: این میزان و گستردگی زلزله به نظر می رسید تلفات بیشتر از این را داشت، خدا را شکر تلفات جانی زیادی نداشتیم و الحمدالله روستا‌ها و شهر‌ها سالم ماندند.

وی تصریح کرد:  خوشبختانه در مرحله اول پس از زلزله امدادرسانی با تلاش مردم و نیروهای امدادی در ساعات اولیه به نحو مطلوب انجام شد.

رئیس دولت سیزدهم با تشکر از  سپاه، ارتش و نیرو‌ی انتظامی سازمان هلال‌احمر و همه دستگاه‌های خدمات رسان ادامه داد: در مرحله دوم که اسکان اضطراری بود که تعداد زیادی از مردم در شهر و روستا در ۱۱۰  کمپ‌ دایر شده  اسکان یافتند و سه روز است که  آواربرداری در روستاهای زلزله زده شروع شده است.

آیت الله رئیسی با اشاره به دو زلزله مهر و دی ماه در شهرستان خوی با بیان اینکه  بازسازی یک هزار واحد در زمین لرزه ۳ ماه پیش کار ساده‌ای نبود ادامه داد: شهر خوی روی گسل است و باید خانه‌ها مهندسی شده و خوب ساخته شوند و در نوسازی استاندار‌دهای لارم رعایت شود.

رئیس جمهور  تسریع در پرداخت تسهیلات بازسازی مناطق زلزله زدهع را مورد تاکید قرار داد و گفت: بازسازی منازل مسکونی و پرداخت وام‌های قرض الحسنه در دستور کار هست که عزیزان نگران نباشند و باید در باز پرداخت تسهیلات  اعطا شده مهلت داده شود.

وی اظهار کرد: این حوادث باید به نحوه‌ای به گونه ای مدیریت شود که از ایجاد شایعه و و انتشار مطالب غیرواقعی در بین مردم جلوگیری شود و با کسانی که می خواهند بین مردم یاس و ناامیدی ایجاد کنند برخورد شود.

آیت الله رئیسی عملکرد نیرو‌های مسلح و نهادهای دولتی و همچنین رسانه ها در مدیریت بحران در منطقه تقدیر کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم خوی مردمی هستند که در صحنه‌های سیاسی خودشان رو ثابت کردند گفت: دولت نسبت به مردم مردم منطقه وظیفه بیشتری دارد و به همین خاطر گفتیم باید از نزدیک در جریان امدادرسانی قرار بگیریم و به طور جدی پیگیر مصوبات خواهم بود.

آیت الله رئیسی جمهور بعد از جلسه مدیریت بحران آذربایجان غربی خوی را به قصد پایتخت ترک کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.