مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: ایستگاه سنجش به منظور رصد گرد و غبار در هوای این استان نیاز است و انتظار می‌رود بخش‌های مختلف در زمینه تخصیص اعتبار برای ساخت این ایستگاه همراهی کنند.

مصطفوی گفت: راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در مناطق مختلف از جمله قصر بهرام در پارک ملی کویر گرمسار و حسینان در میامی در دست پیگیری است.

وی افزود: ساخت ایستگاه هواشناسی نیازمند تامین زیرساخت مانند برق و اینترنت است و نبود زیرساخت‌ها در برخی مناطق مانع از توسعه ایستگاه‌های هواشناسی است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطر نشان کرد: ابتدای انقلاب ۲ ایستگاه هواشناسی در استان سمنان وجود داشت که اکنون به ۹۰ ایستگاه افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۱۰ طرح کاربردی و پژوهشی در استان سمنان به وسیله اداره کل هواشناسی اجرایی شد و اکنون هشت سامانه اطلاع‌رسانی و ۱۸ ایستگاه خودکار و پنج سامانه داده‌ای در استان سمنان فعال است.

مصطفوی با اشاره به اینکه ارتقای هواشناسی در بخش‌های مختلف مانند زیرساخت و تجهیزاتی در استان سمنان گام‌های ارزشمندی برداشته شد، یادآور شد: ۹۲ ایستگاه در زمینه‌های مختلف مانند ایستگاه سینوپتیک، ایستگاه سینوپتیک تکمیلی، ایستگاه خودکار، هواشناسی، اقلیم‌شناسی سنتی و خودکار دار استان سمنان فعال است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: یک میلیارد تومان برای تعمیرات و ارتقای ۲۰ ایستگاه هواشناسی استان سمنان طی یکسال گذشته هزینه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.