علی قاسم زاده در نشست صمیمانه با شهروندان که در مسجد حضرت صاحبالزمان (عج) برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم آلودگی ناشی از حملونقل و ترافیک را کاهش دهیم و حملونقل ایمن داشته باشیم، تکمیل خط یک مترو، ادامه احداث خط دو و آغاز احداث خط سه مترو ضروری است.
او خط دو قطار شهری و حلقه چهارم ترافیکی شهر را ابرپروژههای اصفهان دانست و افزود: خط دو ۱۶ کیلومتر طول و ۱۶ ایستگاه دارد که احداث هر ایستگاه، پروژه ویژه یا ابر پروژه است، بهغیر از ایستگاهها سه دستگاه حفار خودکار نیز در حال فعالیت است و حدود دو هزار نفر روزانه در این طرح مشغول کار هستند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه برای احداث هر کیلومتر قطار شهری حدود ۱،۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است، گفت: چندین شرکت بزرگ برای احداث ایستگاههای خط دو مترو فعال هستند که امیدواریم در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ مسیر این خط حدفاصل دارک تا میدان قدس به بهرهبرداری برسد.
قاسم زاده با اشاره به اینکه بزرگترین قرارداد شهرداریها، با شرکت مپنا بینالملل را شهرداری اصفهان به ارزش۳۰ هزار میلیارد تومان امضا کرده ادامه داد: بلافاصله پس از تکمیل حفاری تونل خط دو باید نصب تأسیسات الکترونیکی، مکانیکی و ریلگذاری انجام شود و برای اینکه وقفهای ایجاد نشود، این قرارداد منعقد شده و مراحل قانونی را طی کرده است.
او خروج ترافیک شهری به بیرون از حلقه سوم ترافیکی را در گروی بهره برداری از طرح حلقه چهارم ترافیکی اصفهان دانست و گفت: بخش مربوط به اصفهان بهصورت متمرکز در حال اجراست و امیدواریم احداث بخشی از آن که در خمینیشهر، دولتآباد و درچه است هم بدون وقفه ادامه یابد.
شهردار اصفهان اظهار کرد: هر کجای شهر که برای کاهش ترافیک نیاز به احداث زیرگذر، روگذر و تقاطع بوده، به تشخیص کارشناسان اجرای طرح آغاز شده و بر این اساس عملیات عمرانی پل زیرگذر شهدای ورزشکار نوروز ۱۴۰۲ به بهرهبرداری میرسد، همچنین پل روگذر آیتالله غفاری در ادامه این مسیر و پل اندیشه در بزرگراه ذوبآهن در حال اجراست.
قاسمزاده از طرح اصلاح ترافیکی بزرگراه چمران هم خبر داد و افزود: در صورت طی مراحل قانونی، محور ورودی بزرگراه فرودگاه شهید بهشتی به اصفهان نیز با اجرای طرحی ساماندهی خواهد شد.
او بودجه پیشنهادی شهرداری همراه با سازمانهای وابسته را برای سال آینده، ۲۱ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد این بودجه عمرانی و مابقی جاری است.
به گفته شهردار اصفهان، از ۷۰ درصد بودجه عمرانی اصفهان در سال آینده، ۵۰ درصد آن مربوط به حوزه حملونقل است.
قاسم زاده به موضوع فوت چند پاکبان در تصادفات حاشیه بزرگراهها در ابتدای فعالیت دوره ششم شورا هم پرداخت و گفت: برای پیشگیری از این اتفاق ناگوار مقرر شد در بزرگراهها پاکبان نداشته باشیم.
او با بیان اینکه در یکی دو سال آینده، برای حفظ شخصیت پاکبانان و افزایش کیفیت نظافت، تعداد پاکبانان جارو بهدست کاهش مییابد، گفت: در همکاری با شرکتهای دانشبنیان، شیرابههای پسماندها و پسماندها در حال تبدیل به مواد دیگر است و نخالههای ساختمانی نیز بازیافت میشود و به زودی این پسماندها جزو مواد زائد شهر محسوب نمیشود و به چرخه طبیعت باز میگردد.
منبع: ایمنا