مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: از بهمن سال گذشته تاکنون، هزار و ۷۷۶ حادثه در استان تحت پوشش امدادرسانی قرار گرفته است.

قاسم غریب آبادی گفت: در حوادثی مانند، آتش سوزی جنگل و مرتع، برف و کولاک، جاده‌ای، سیل و آبگرفتگی از جمله خدمات هلال احمر در حوزه امداد رسانی طی این مدت بوده است.

او گفت: در حوادث ۲ هزار و ۳۸۴ گروه عملیاتی متشکل از ۶ هزار و ۲۲۳ نفر با بکارگیری ۲ هزار و ۶۱۰ خودرو و حدود ۲ هزار آمبولانس طی این مدت به محل حوادث اعزام شدند.

او در مورد دوره‌های بازآموزی برگزار شده گفت: طرح‌های زمستانه، نوروزی و تابستانه در این دوره‌ها برگزار شد.

قاسم غریب آبادی گفت: درحوزه درمان نیز ۷ مرکز فیزیوتراپی، ۳ مرکز گفتار درمانی و ۲ مرکز کاردرمانی و یک مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان راه اندازی شد.

او گفت: مراکز فیزیوتراپی هلال احمر گلستان در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، ترکمن، بندرگز، گمیشان، آق قلا، مینودشت، مراکز گفتار درمانی در گرگان، ترکمن، کردکوی و مراکز کاردرمانی در شهرستان‌های گرگان و ترکمن بوده است.

غریب آبادی در مورد ارائه خدمات حمایتی در بخش توانبخشی گفت: ۹۵۰ نفر در این بخش خدمات گرفتند.

او گفت:ارزش ریالی کمک حمایتی از طریق داروخانه به مدد جویان نیز ۱۶ میلیارد ریال بوده است.

غریب آبادی در مورد خدمات هلال احمر در حوزه آموزش نیز گفت: مقدماتی امداد، مقدماتی نجات، تخصصی پایه حمایت‌های روانی و اجتماعی، تخصصی پایه اسکان (سرپناه اضطراری) و تخصصی پایه پیش بیمارستانی از جمله خدمات این حوزه بوده است.
او گفت: سه شهرستان اول در پوشش امدادی حوادث جاده‌ای، مینودشت با ۲۶۶ مورد، گرگان با ۲۴۹ مورد و کردکوی ۱۹۲ مورد بوده است.

غریب آبادی افزود: سه شهرستان اول در پوشش امدادی حوادث کوهستان، گرگان با ۳۶ مورد، مینودشت با ۳۴ مورد و علی آباد با ۲۳ مورد بودند.

او در مورد مانور‌های برگزار شده گفت: تمرین در شرایط واقعی، دورمیزی، عملکردی (شهرستانی و استانی) بوده است و افراد مختلف در طرح ایمنی و راهنمایی مسافرین نوروزی بیش از ۲ میلیون نفر خدمات گرفتند.

غریب آبادی گفت: تعداد اعضای مشارکت کننده در طرح تابستانی شوق رویش ۶ هزار و ۱۹۲ نفر بودند و طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در محلات کم برخوردار و روستا‌ها نیز برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: جشنواره‌ها و مسابقات و پویش‌ها از جمله جشنواره "رفیق خوشبخت ما" با موضوع شهید سردار سلیمانی در استان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.