رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان اردبیل از پرداخت ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ادوات کشاورزی در سال‌جاری در این استان خبرداد.

حسین جهدی گفت: سهمیه امسال برای پرداخت تسهیلات ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی ۸۰۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۵۵۰ میلیارد ریال جذب شده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: این تسهیلات با عاملیت بانک کشاورزی پرداخت شده و با این مبلغ ۴۰۰ دستگاه ادوات و ۲۶ دستگاه کمباین خریداری شده است.

جهدی با اشاره به جذب بیش از ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات دیگر از محل طرح جهش تولید گفت: با این میزان تسهیلات پرداختی نیز ۱۰۴ دستگاه ادوات کشاورزی برای کشت در مزارع دیم خریداری شده است.

او با اشاره به عمر مفید ماشین‌آلات کشاورزی گفت: عمر مفید ادوات کشاورزی ۷ سال و تراکتور و کمباین ۱۳ سال است و بعد از این مدت نیاز به نوسازی ماشین‌آلات است.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد ماشین‌آلات کشاورزی استان هستند عمر بالاتر از استاندارد دارند.

جهدی گفت: با توجه به قیمت بالای ماشین‌آلات کشاورزی، کشاورزان به دلیل عدم توان مالی امکان خرید و نوسازی این ماشین‌آلات را ندارند.

او در عین حال افزود: در صورت اقدام ۸۰ درصد از قیمت ماشین‌آلات به صورت تسهیلات برای کشاورزان تامین می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.