وزیر خارجه اسپانیا ضمن تاکید بر لزوم پایان درگیری‌های نظامی در اوکراین گفت که امیدوار است این کشور در بحبوحه جنگ به افغانستان دوم تبدیل نشود.

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر خارجه اسپانیا جمعه در مصاحبه با شبکه La Sexta گفت: امیدوارم که مناقشه اوکراین به یک مناقشه حاد و افغانستان دوم تبدیل نشود.
وی با اشاره به تلاش برزیل برای کمک به حل مساله اوکراین گفت: اسپانیا این ابتکار را بررسی می‌کند و از هر فرصتی برای بازگرداندن صلح و آرامش به اوکراین بر اساس منشور سازمان ملل حمایت می‌کند.
همچنین لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل اخیرا گفت که میانجیگران «چیزی برای ارائه ندارند» و خواستار ایجاد یک چارچوب بین‌المللی برای کمک به برقراری مذاکره میان اوکراین و روسیه شد.
وی اعلام آمادگی کرد که در صورت لزوم میان ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی روسای جمهوری روسیه و اوکراین میانجیگری کند.
پوتین ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
نیرو‌های روسیه سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) طی فرمانی از سوی پوتین موسوم به «عملیات ویژه» به اوکراین حمله کردند و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار