جشنواره ملی طلایه‌داران خلیج فارس هم‌زمان با عید سعید مبعث با حضور کشورهای همسایه در چابهار برگزار می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نخستین بار  جشنواره طلایه‌داران شکوه خلیج فارس اواخر بهمن به مدت یک هفته در چابهار برگزار خواهد شد.

رحمدل بامری گفت: اجرای فرامین رهبر انقلاب، ایجاد نشاط اجتماعی و بهره‌گیری از مسائل فرهنگی و اقتصادی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

او افزود: بهترین زمان برگزاری این جشنواره ملی در سیستان و بلوچستان عید مبعث است که منشاء وحدت بوده و لازم است برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد وحدت و اتحاد و انسجام با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی اجرا شود.

علیرضا جلال زایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز گفت: افغانستان، عمان، پاکستان و هند در همایش ملی ساحل‌نشینان در چابهار و همایش بین‌المللی غذا در زاهدان حضور مستمری داشتند، بنابراین اقدام لازم برای حضور آن‌ها در این جشنواره انجام شده است.

او گفت: این جشنواره با هدف رونق اقتصادی سواحل مکران و شور و نشاط اجتماعی برگزار می‌شود، بنابراین قرار است غرفه‌هایی برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در کنار غرفه‌های صنایع‌دستی ایجاد شود.

دبیر جشنواره ملی طلایه‌داران خلیج فارس گفت: نمایش فرهنگ مردم استان، طبخ غذا‌های محلی و اجرای موسیقی محلی قرار است در این جشنواره اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار