رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی استان تثبیت شده است.

آقای خلیل‌اللهی در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور در تبریز با بیان اینکه آذربایجان شرقی در زمینه تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی به عنوان یکی از سه استان برتر کشور معرفی شده است تاکید کرد: در تمامی شهرستان‌ها دادگستری آمادگی دارد تا از ظرفیت قانونی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی استفاده شود.

وی افزود: فلسفه تصویب قانون جامع حدنگار این است که مالکیت دولت در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت شده و از تعرض مصون بماند و اختلافات را محدود کند.

وی با اشاره به اهمیت اراضی زراعی در تامین امنیت غذایی خاطرنشان کرد: هرچند این موضوع تقاضامحور است و سختی‌هایی دارد ولی چاره‌ای جز تثبیت نیست از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و با همکاری شهرستان‌ها کار تثبیت اراضی را تسریع بخشیم چراکه تلاش نظام این است که در کمترین زمان ممکن سند‌ها صادر شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی اولین رکن تامین امنیت غذایی است.

آقای فتحی افزود: حفظ و حراست از اراضی کشاورزی اولین رکن تامین امنیت غذایی است که این امکان را فراهم می‌کند تا برای تولید محصولات غذایی برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: در مسائل مربوط به امور اراضی و حفاظت از اراضی زراعی و کشاورزی از آنجا که نفع شخصی افراد دخیل است و طبق قانون باید از ساخت و ساز‌های غیرمجاز ممانعت کرد معمولا حساسیت‌های خاص خود را دارد و سخت‌تر از حفاظت از اراضی ملی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.