وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در پی اختلال ۱۰ دقیقه‌ای هفته گذشته در اینترنت،بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که یک حمله سنگین سایبری اتفاق افتاده بود.

زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:اختلال ۱۰ دقیقه‌ای هفته گذشته، قطعی کامل نبود، کاهش و افت شدید ترافیک در مرکز تبادل تهران داشتیم.
او افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که یک حمله سنگین سایبری اتفاق افتاده بود که به سرعت مشکل حل شد و قطعی کامل اصلا ایجاد نشده است.
زارع‌پور بیان کرد: همکاران به صورت شبانه روزی در صدد ارائه بهترین خدمات به هموطنان هستند و در حال بررسی منشأ این حمله هستیم.

ارائه اینترنت اشیا برای استفاده مردم/ تبعیضی نباید بین مردم نقاط مختلف باشد

وزیر ارتباطات در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ایرانسل گفت: رهبر انقلاب بر رشد اقتصادی تاکید کردند و فرمودند همه مشکلات کشور با رشد اقتصادی مبتنی بر تولید قابل حل است.

او ادامه داد: ایشان به دو نکته اصلی اشاره فرمودند، یکی رشد سرمایه گذاری در کشور و دوم ارتقای بهره وری بود.

زارع پور گفت: سرمایه گذاری در آی سی تی و اکوسیستم فناوری و نوآوری می‌تواند مفید و همراه با ارزش افزوده و اشتغال آفرینی باشد.

او با تاکید بر بحث بهره وری، گفت: اگر زیرساخت‌های لازم را بیش از این فراهم می‌کردیم خیلی بهتر میتوانستم بخش انرژی را مدیریت بکنیم. کنترل‌های هوشمند در حوزه برق و گاز بسیار موثر است، اینترنت اشیا در کشور انجام شده، اما هنوز بهره وری نشده است.

او گفت: تقاضا داریم الزامات لازم هرچه زودتر انجام شود تا بتوانیم آن را ارائه کنیم. کنترل‌های هوشمند می‌توانند کمک بسیاری بکنند.

ما می‌توانیم می‌تواند نقش کلیدی در افزایش بهره وری داشته باشیم تا سرعت و دقت و کیفیت ارتقا پیدا کند. سرعت در تصمیم گیری می‌تواند باعث افزایش بهره وری شود.

برخی معتقدند از کشاورزی و دامداری گرفته تا مدیریت انرژی‌ها، نسل چهارم اینترنت می‌تواند انقلاب به پا کند.

او تاکید کرد: یک رسالت بزرگی بر دوش ما است تا این فناوری‌ها را در بخش‌های مختلف جاری بکنیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: کارگروه اقتصاد دیجیتال به همین منظور راه اندازی شد و ظرفیتش بسیار بیش از این است. این روز‌ها هم مشغول تدوین احکام توسعه هستیم. یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند پیشرفت و توسعه را رقم بزند وزارت ارتباطات است. امیدواریم بتوانیم مردم را از فناوری‌های جدید بهره‌مند بکنیم.

زارع پور عنوان کرد: درمورد فیبر نوری منازل و کسب و کارها، قریب ب دو و نیم میلیون پوشش ایجاد شده و تا پایان سال امیدواریم حداقل به سه میلیون برسیم. پیش بینی این بود که تعداد بیش از این باشد، اما مقدمات کار طول کشید.

او همچنین گفت: ایرانسل می‌تواند نقش خوبی در این طرح ایفا کند. امیدواریم در سال ۱۴۰۲ پیشرفت خوبی داشته باشیم و شاهد توسعه ارتباطات مبتنی بر فیبر در سراسر کشور باشیم.

وزیر ارتباطات اشاره کرد: پنج میلیون فیبر به عهده ایرانسل گذاشته شده است.

با تکمیل این پروژه‌ها هم ارتباط مبتنی بر فیبر برای مردم فراهم می‌شود و هم برای ارائه خدمات کامل نسل پنجم آماده می‌شویم.

زارع پور درمورد اتصال روستا‌ها به اینترنت گفت: در بحث توسعه روستاها، همه روستا‌های بالای بیست خانوار باید تا شهریور سال بعد تحت پوشش قرار بگیرند.

ا‌و افزود: هیچ تبعیضی نباید بین مردم در هر کجای کشور باشد و همانطور ک دیدید فناوری مورد استفاده برای ما، برای روستاییان هم راه اندازی شد.

تکمیل فاز نخست پروژه توسعه فراگیر نسل پنج با بهره برداری از چهارصدمین سایت G ایرانسل، بهره برداری از مرکز سوئیچ شمال شرق ایرانسل در مشهد مقدس، بهره برداری از فاز نخست پروژه توسعه خطوط فیبرنوری ایرانسل، بهره برداری از ١٥٦ سایت جدید توسعه روستایی (پروژه USO) در ۳۵۳ روستا و رونمایی از نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل من، از دیگر بخش‌های این مراسم بودند‌.
 
برای اطلاعات بیشتر ویدیوی زیر را مشاهده کنید.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
چرا دروغ میگوید؟!
Iran (Islamic Republic of)
شهروند تهرانی
۱۲:۵۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
در هر حال...
کی بود؟ کی بود؟
من نبودم!!!!!
آخرین اخبار