سرویس‌های امنیتی کویت موفق شدند بزرگترین عملیات قاچاق مواد مخدر در تاریخ خود را خنثی کنند.

نیرو‌های امنیتی کویت توانستند بزرگترین عملیات قاچاق مواد مخدر در تاریخ را خنثی کنند که حدود ۱۵ میلیون قرص مواد مخدر از نوع لیریکا و بیش از نیم تن پودر خام لیریکا بود.

براساس گزارش الخلیج آنلاین، این عملیات زیر نظر «طلال خالد الاحمد الصباح» وزیر کشور و سرپرست وزارت دفاع انجام شد.

به گزارش این خبرگزاری، وزارت کشور کویت با انتشار بیانیه‌ای در توییتر، اطلاعاتی از بخش امنیت جنایی دریافت کرد یک باند مواد مخدر قرص‌ها و پودر‌های لیریکا رادر بسته بندی کپسول دارویی به فروش می‌رساند.

این وزارت خانه اعلام کرد: در ادامه ۴ نفر و ۱۵ میلیون عدد قرص لیریکا به صورت آماده برای فروش کشف و ضبط شد. علاوه بر آن نیم تن پودر لیریکا، دستگاه‌ها و تجهیزات ویژه بسته بندی قرص‌ها، تعدادی قوطی و کپسول خالی آماده پر کردن و تجهیزات تولید الکل وارداتی در مخفیگاه این باند مواد مخدر پیدا شد.

وزیر کشور کویت تاکید کرد: تلاش‌ها برای بیمار کردن کویت با این مواد مخدر در حوزه‌های تبلیغاتی و قاچاق بیش از پیش شده است و باید با تمام توان برای مقابله با این خطر و مبارزه با این بیماری  تلاش بیشتری کنیم. 

شایان ذکر است عربستان سعودی در مصرف مواد مخدر رتبه اول غرب آسیا را دارد. سال گذشته مجله آمریکایی «فارین پالیسی» تایید کرد عربستان به پایتخت مواد مخدر در خاورمیانه تبدیل شده است. به گزارش فارین پالیسی کارشناسان معتقدند که سعودی‌ها نگران تأثیر این مواد اعتیادآور بر نسل جوان خود هستند. اکثر مصرف کنندگان مواد مخدر در عربستان در گروه سنی ۱۲ تا ۲۲ سال قرار دارند و ۴۰ درصد از معتادان سعودی از کاپتاگون استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وطن دوست
۱۸:۵۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
عجب نادانی هستی تو ، از بدبختی دیگران اظهار خوشحالی می کنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

الحمد للّه رب العالمین ،

سینمایی ایرانی سناتور با بازی ارزشمند آقای عنایت بخشی
را ببینید ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار