رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر ۶۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۷۰ موتور لانس در کشور داریم.

انقلاب اسلامی ایران باعث پیشرفت زیادی در حوزه‌های مختلف سلامت هم گام با  مسائل اجتماعی و فرهنگی در کشور داشته است. همواره فوریت‌های پزشکی در حوزه سلامت یکی از حوزه‌های مهم محسوب می‌شود، زیرا که کادر اورژانس معمولا به عنوان اولین گروه ب بالین بیماران حاضر خواهند شد.

جعفر میعاد فر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس داریم، برای تصادفات و مراسم‌های خاص  ۶۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۷۰ موتور لانس و همچنین ۳۱۷۰ پایگاه در کشور داریم در دوران قبل از انقلاب تنها ۲۰ پایگاه اورژانس در سراسر کشور داشته و ۲۰ دستگاه آمبولانس در ایران فعالیت داشته است.

به گفته وی در حال حاضر ۵۱ پایگاه هوایی بالگرد اورژانس و یک پایگاه هواپیمایی بال ثابت در کشور راه اندازی شده است. در جزیره قشم و هرمز اورژانس دریایی داریم و به زودی در جزیره ابوموسی نیز اورژانس دریایی  راه اندازی خواهد شد.

او بیان کرد: اورژانس کشور از نظر امکاناتی و  علمی از توسعه و پیشرفت زیادی  مانند سایر حوزه‌های سلامت در دوران  انقلاب اسلامی داشته است.

میعادفر افزود: اورژانس موتوری یکی از اهداف جدی سازمان اورژانس است. ۱۷۰ دستگاه موتور لانس آماده کرده ایم که ۱۰۰ دستگاه فعال  و ۷۰ دستگاه موتور لانس در حال توزیع در کشور هستند.

او بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ عملیات انتقال اعضای اهدایی توسط اورژانس انجام شده است، برای انجام پیوند یک تیم پزشکی را از مبدا با هواپیما به مقصد منتقل می‌کنیم، هر پیوند حدود یک میلیارد تومان هزینه در بر دارد که البته برای بیماران این کار رایگان  انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
اورژانس دریایی یعنی چی؟
مثلا اگه حال یکی روی قایق یا لنج بد شد یا زخمی شد میشه تماس گرفت و اورژانس بیاد یا نه منظور همون داخل خود جزیره هست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
بوموسی
آخرین اخبار