دفتر رقابت و حمایت از مصرف کننده لهستان ، واحد آمازون در اروپا را به فروش و فرایند تحویل محصول گمراه کننده متهم کرده است.

دفتر رقابت و حمایت از مصرف کننده لهستان اعلام کرد مشتریان وب سایت آمازون در لهستان در خصوص موجود بودن محصول، زمان تحویل و حقوق مصرف کننده گمراه شده اند. در صورتی که این اتهام تایید شود، جریمه‌ای کلان تا ۱۰ درصد درآمد واحد آمازون در اروپا برای این شرکت تعیین می‌شود.

نمایندگان Amazon.pl تاکنون به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند. طبق بیانیه UOKiK واحد آمازون در اروپا سفارش‌هایی که از طریق وب سایت Amazon.pl دریافت می‌کرد تا زمانی که شرکت حمل و نقل واقعی را تأیید کرده بود غیر الزام آور تلقی کرد و اختیار را برای لغو آن‌ها باقی می‌گذاشت.

استفاده از عباراتی مانند «حالا بخرید» یا «فرایند برای خروج» ممکن است برای مشتریان چنین وانمود کند که آن‌ها مشغول خرید کالایی هستند و تراکنش مالی به محض پرداخت انجام می‌شود.

رئیس UOKiK در این باره گفت: اگر مشتریان بدانند ثبت سفارش به معنای خرید نیست و موجود بودن محصول و زمان تحویل آن تخمینی است، آن‌ها شاید تمایل نداشته باشند از سرویس‌های این شرکت استفاده کنند.

طبق بیانیه این دفتر شرایط ضمانت تحویل محصول با قابلیت انتخاب برای بازپرداخت وجه در صورت تاخیر برای مشتریان به راحتی فراهم نیست.

UOKiK اعلام کرد در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی در پی شکایات مشتریان تحقیقی در این باره را آغاز کرد.

منبع: رویترز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار