در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، آیین‌های افتتاح طرح‌های عمرانی، آموزشی و ملی در استان گیلان برگزار شد.

در دهه مبارک فجر یک‌هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی در بخش‌های محرومیت‌زدایی، آب و فاضلاب، برق، گازرسانی، روستایی، شهرداری، اقتصادی و تولیدی گیلان با شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» و حدود ۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

همزمان با نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی؛ ۳ پروژه ملی برق با ارزش یک‌هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال در رشت به بهره برداری رسید.

این پروژه‌های ملی و زیربنایی شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با حضور آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان، اسدالله عباسی استاندار گیلان، محمدرضا احمدی سنگری رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی دیگر مسئولان استانی در رشت به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از پروژه خط انتقال آب سنگر به کوچصفهان

امروز همچنین پروژه خط انتقال آب سنگر به کوچصفهان با حضور استاندار گیلان و رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مردم منطقه به بهره برداری رسید.

آیین‌های افتتاح طرح در نخستین روز دهه فجر در گیلان

این پروژه با میزان اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال و جمعیت بهره‌مند ۲۳ هزار نفر با هدف تأمین آب شرب با کیفیت و پایدار از تصفیه خانه بزرگ گیلان برای بخشی از جمعیت ۱۲ هزار نفری شهری و ۱۱ هزار نفری روستایی به بهره‌برداری رسید.

افتتاح ۴ طرح عمرانی در رشت

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر ۲ طرح برق رسانی و ۲ مدرسه نوساز در رشت به بهره برداری رسید.

پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت میدان جانبازان رشت که در یک بازه زمانی ۲ ماهه به اتمام رسیده است، به بهره برداری رسید.

آیین‌های افتتاح طرح در نخستین روز دهه فجر در گیلان

همزمان با افتتاح این پست، طرح خط کابلی پست سلیمانداراب رشت نیز در مدار قرار گرفت.

بهمن داراب زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان در مراسم افتتاح این ۲ طرح گفت: برای احداث پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت جانبازان و خط کابلی پست سلیمانداراب رشت در مجموع ۵۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او همچنین از افتتاح پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت بخش ضیابر در دهه فجر امسال خبر داد و با بیان اینکه اجرای این طرح نیز در یک بازه زمانی ۷۰ روزه عملی شده است، افزود: از این پس فشار شبکه خطوط انتقال در منطقه غرب گیلان تقویت و پایدار می‌شود.

بهره برداری از ۲ مدرسه نوساز در رشت

پس از افتتاح این ۲ طرح شامل مدرسه ۱۴ کلاسه عطاآفرین واقع در جنب پارک کسمایی و مدرسه ۱۲ کلاسه مهد دانش در حوالی بازارچه امام رضای رشت امروز در نخستین روز دهه فجر ۱۴۰۱ در مرکز شهر رشت افتتاح شد.

آیین‌های افتتاح طرح در نخستین روز دهه فجر در گیلان

برای احداث این ۲ مدرسه که با همت و حمایت مجمع خیران مدرسه ساز و اعتبارات دولتی ساخته شد، در مجموع ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

علی دقیق، مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس گیلان در این مراسم از افتتاح ۲۰ مرکز آموزشی نوساز استان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: بیش از نیمی از این مدارس با همت خیران مدرسه ساز ساخته شده است.

بهمن یعقوبی، مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز استان نیز گفت: ۱۳ مدرسه‌ای که امسال به همت خیران مدرسه ساز گیلان ساخته شد در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از طرح‌های عمرانی و عام المنفعه در گیلان

امروز همچنین ۱۲۳ طرح اشتغالزایی و خودکفایی با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد تومان در رضوانشهر به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی، دامداری و خدماتی است.

۱۳ طرح عمرانی و عام المنفعه هم در بخش رودبنه لاهیجان به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح‌ها که در بخش‌های آبرسانی، آسفالت راه روستایی، واحد بسته بندی مواد غذایی، ۵ طرح برق رسانی، مسکن مددجویی کمیته امداد، ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی و یک پارک بازی بود در مجموع ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

۹ طرح عمرانی شهری شهرداری رودسر هم که در بخش‌های هدایت آب‌های سطحی، مبلمان شهری و روشنایی معابر بود، در مجموع با ۳۲ میلیارد تومان هزینه امروز به بهره برداری رسید.

در بخش کوچصفهان هم امروز مدرسه ۶ کلاسه دخترانه عصمت و یک سالن ورزشی در مجموع با اعتبار ۵ میلیارد و۲۳۰ میلیون تومان هزینه افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.