معاون دبیرکل حزب الله لبنان بر آمادگی حزب برای گفتگو درباره انتخاب رئیس جمهور تاکید کرد.

شیخ نعیم قاسم ضمن اعلام آمادگی حزب الله برای گفتگو، از برخی گروه‌ها به سبب مخالفت با گفتگو بین لبنانی‌ها به شدت انتقاد کرد و بر ضرورت پایبندی به قانون اساسی در خصوص انتخاب رئیس جمهور تاکید کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما خواستار دستیابی به توافق هستیم و برای گفتگو بر اساس انعطاف پذیری همه طرف‌ها به منظور طولانی نشدن خلأ ریاست جمهوری و انتخاب هر چه سریع‌تر رئیس جمهور که به برون رفت از این اوضاع کمک کند، آمادگی داریم، ولی این که برخی طرف‌ها با گفتگو مخالفت کنند و راه حلی هم نداشته باشند و جلوی توافق بین دیگران را هم بگیرند، باعث پیچیده‌تر شدن مشکل می‌شود.

وی افزود: به نظر ما همه باید در گفتگو شرکت کنند نه آنطور که برخی می‌گویند مخالفان با یکدیگر گفتگو کنند تا به نتیجه برسند. ما از گفتگوی مخالفان و دیگران هراسی نداریم و برای گفتگو با همه برای دستیابی به توافق آماده ایم، زیرا هدف ما ”وطن“ است و نمی‌خواهیم با هم تسویه حساب کنیم. ما فقط یک مبنا برای انتخاب داریم و آن مبنا همان چیزی است که قانون اساسی می‌گوید.

پس از بی نتیجه بودن بيش از ده جلسه نشست پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور، حزب الله خواستار گفتگوی احزاب برای دستیابی به تفاهم شد. ‏‌

دوره مسؤولیت میشل عون در ریاست جمهوری لبنان ۳۱ اکتبر به پایان رسید و تلاش‌های مقامات لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور تا قبل از پایان دوره مسؤولیت میشل عون ناکام ماندند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار