مراسم بزرگداشت سالروز بازگشت امام (ره) به کشور و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم در مزار شهدای کرمانشاه برگزار شد.

آیت الله مصطفی علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، امروز (۱۲ بهمن) در این مراسم در حسینیه شهدای کرمانشاه، با بیان اینکه در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمام مقدرات کشور در دست بیگانگان بود، گفت : امام (ره) با پیروزی انقلاب اسلامی برای ما عزت و اقتدار را به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: امام (ره) فردی مقتدر و بلندپایه بود که دنیا او را می‌شناخت و این قدرت را از اسلام بدست آورده بود و با تکیه بر مبانی اسلام توانست چهره واقعی آمریکا و غرب را به مردم نشان داده و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب از ما حق توحش می‌گرفتند، گفت: امروز به برکت اسلام مقتدریم و به جایی رسیده‌ایم که آمریکا را زیرپا می‌گذاریم و این اوج عزت است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی جهانی شده، گفت: امروز زیر سایه اسلام به درجه‌ای از اقتدار رسیده‌ایم که انقلاب اسلامی جهانی شده و گواه این مدعا اینکه دنیا نگاهشان به رهبر معظم انقلاب است که ایشان در موضوعات مختلف چه مواضعی دارند.

وی اشاره‌ای هم به مشکلات اقتصادی کشور داشت و گفت: اگرچه مشکلاتی در زمینه اقتصادی و گرانی‌ها داریم که باید حل شوند، اما به اندازه‌ای قدرتمند شده‌ایم که خلیج فارس در دست ما است و کسی بدون اجازه ما جرات عرض اندام کند.

آیت‌الله علما وحدت را رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: امام (ره) چه در جریان پیروزی انقلاب و چه پس آن روی وحدت تاکید ویژه داشت و امروز نیز مقام معظم رهبری اهتمام خاصی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه نسل جوان سال‌های قبل از پیروزی انقلاب را درک نکرده‌اند، گفت: چگونه انتظار داریم جوانانی که در دوران رژیم ستمشاهی هنوز به دنیا نیامده‌اند و یا خردسال بوده‌اند، شرایط زندگی مردم در دوران رژیم ستمشاهی را درک کنند، لذا در چنین شرایطی باید دستاورد‌های انقلاب را بازگو کنیم.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه امروز جهاد تبیین وظیفه تک تک ماست، گفت: باید با تبیین دستاورد‌ها و اهداف و آرمان‌های انقلاب اجازه ندهیم دشمنان با دروغ‌های خود جوانان ما را فریب بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.