کره جنوبی چهارشنبه از کسری تجاری ماهانه بی سابقه در ماه ژانویه عمدتا ناشی از کاهش پایین‌تر از سطح انتظارات صادرات خود خبر داد.

دولت کره جنوبی قول داده است از همه منابع در دسترس خود برای احیای فروش‌های خارجی استفاده کند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، چو کیو هو، وزیر دارایی کره جنوبی در عین حال که تعطیلات طولانی در چین و عوامل موردی دیگر را در کاهش میزان صادرات دخیل دانست گفت: آغاز فعالیت‌ها در چین پس از قرنطینه‌های طولانی، موجب بهبود تجارت خارجی در ماه‌های آینده خواهد شد.

اطلاعاتی که وزارت بازرگانی منتشر کرده است نشان می‌دهد میزان صادرات کره جنوبی ماه ژانویه شانزده و شش دهم درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. این رقم پایین‌تر از کاهش یازده و سه دهم درصدی است که در نظر سنجی رویترز پیش بینی شده بود. این میزان کاهش صادرات کره جنوبی همچنین سریعترین کاهش صادرات این کشور از مه ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

میزان واردات کره جنوبی نسبت به یک سال قبل دو و شش دهم درصد کاهش یافته است که در آن نظرسنجی کاهش سه و شش دهم درصدی برای آن پیش‌بینی شده بود. در نتیجه، کره جنوبی با کسری تجاری ماهانه ۱۲ میلیارد و ۶۹۰ میلیون دلار روبرو شده که این بیشترین رقم نسبت به ماه‌های گذشته است.

وزیر دارایی کره جنوبی در نشستی با حضور مقامات مرتبط تجاری بدون اینکه به جزئیات اشاره کند گفت: دولت همه منابع سیاستگذاری در دسترس را برای کمک به تقویت صادرات بسیج خواهد کرد.

اقتصاددانان نیز اعلام کردند چهارمین اقتصاد قدرتمند آسیا، در ماه‌های آینده از عادی شدن فعالیت اقتصادی در چین سود خواهد برد و قیمت‌های رو به کاهش انرژی در جهان نیز به کاهش کسری تجاری کمک خواهد کرد.

پارک سانگ هیون، اقتصاددان در موسسه سرمایه گذاری و اوراق بهادار اچ آی گفت: «تعطیلات طولانی در کره جنوبی و چین احتمالاً بر عملکرد ماهانه تاثیر گذاشته است و از سرگیری فعالیت‌ها در چین پس از قرنطینه‌ها و بازگشت از تعطیلات با گذشت زمان موثر خواهند بود.»

کارخانجات در کره جنوبی و چین هر سال در ماه‌های ژانویه و فوریه به مناسبت تعطیلات طولانی سال جدید چینی تعطیل هستند. دولت کره جنوبی پیش بینی کرده است میزان صادرات پس از افزایش شش و یک دهم درصدی در سال ۲۰۲۲، امسال چهار و نیم درصد کاهش یابد. وزارت بازرگانی کره جنوبی نیز اعلام کرده است هر آنچه بتواند برای جلوگیری از کاهش صادرات انجام خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
صادرات کره جنوبی کاهش یافت از همین امروز شروع کنید قیمت دلار و طلا را ببرید بالا وقیمت تمام سهام ها ی بورسی را تا جای که می توانید. بیا ر ید پائین قطعی گرانی و استرس روانی کاهش صادرات کره جنوبی را انتقال بدهید به ملت ایران وبازارهای ایران تا یه مشت دزد در ایران با رانت وخالی کردن جیب مردم جیب های خود شان را پر کنند به ما چه صادرات کره کم شد مگر زیاد می شد چیزی گیر ملت ایران می امد چرا باید در هر گوشه جهان کشوری در امدش کم ویا برایشان مشکل اقتصادی پیش می آید خبرگزاری های ایران در ایران باید خبرش را بدهند ‌وچندروز بعد از طریق مختلف ملت ایران زبانش را ببنند
آخرین اخبار