بیشینه سرعت وزش باد در علی آباد زارعین خراسان جنوبی به ۸۶ کیلومتر در ساعت رسید.

نخعی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خراسان جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد در مرکز استان به ۵۴ کیلومتر در ساعت رسیده است.

او افزود: به دنبال وزش باد در خراسان جنوبی کاهش دید افقی در طبس به ۳ کیلومتر رسید.

نخعی بیان کرد: برای امروز و فردا تا جمعه بارش باران، گاهی رعد و برق بویژه در مرکز استان و نیمه شمالی استان پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خراسان جنوبی ادامه داد: وقوع روان آب در معابر عمومی نیز قابل پیش بینی است.

او تصریح کرد: امروز تغییرات دما محسوس نیست و مجدد از صبح شنبه هوا سردتر می‌شود.

هواشناسی استان برای امروز تا جمعه ۱۴ بهمن نیز برای شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشریه، طبس، زیرکوه، قاین و نواحی شمالی بیرجند و خوسف هشدار سطح نارنجی صارد کرده است.

نوع مخاطره وزش باد شدید، رگبار و باران و گاهی رعد و برق، در ارتفاعات برف و احتمال تگرگ در مناطق کوهپایه‌ای است.

نخعی گفت: پرهیز از سفر‌های غیر ضرور، رعایت سرعت مطمئنه، به همراه داشتن زنجیر چرخ، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، خودداری از تردد در حاشیه‌ رودخانه ها‌ی فصلی و مسیل‌ها، مراقبت از پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و همچنین تنظیم دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و مراقبت از کندو‌های زنبور عسل توصیه می‌شود.

او ادامه داد: در شبانه روز گذشته سربیشه با یک درجه سلسیوس بالای صفر سردترین و دهسلم با ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقطه استان بوده است.

نخعی تصریح کرد: تغییرات دما در مرکز استان نیز بین  ۶ و ۱۸ درجه سلسیوس بوده است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار