وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سرانه فضای آموزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه‌های خوزستان با توجه به ظرفیت عظیم نیروی انسانی تحصیل کرده و امکانات مادی این استان باید افزایش یابد.

محمدعلی زُلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاش و برنامه ریزی خواهیم کرد در سفر دوم رییس جمهور به خوزستان با تکمیل و تخصیص اعتبارات طرح‌های نیمه تمام، سرانه فضای آموزشی دانشگاه‌ها متناسب با نیاز‌ها افزایش پیدا کند و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات مناسبی برای دانشگاه‌های خوزستان تخصیص می یابد.

او با اشاره به موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی و همجواری با منابع خاک و آب منطقه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: این دانشگاه با بهره مندی از امکانات بی شمار انسانی و منابع مادی و خدادادی باید پیشگام در آموزش مهارت محور باشد.

به گفته او وزارت علوم برای ارتقای سطح آموزش مهارت محور، نیاز‌های این دانشگاه را مرتفع خواهد کرد تا در توسعه بیشتر بخش کشاورزی خوزستان مشارکت فعال تری داشته باشد، این دانشگاه زمین‌ها و فضا‌های مناسبی برای راه اندازی پردیس فناوری و نوآوری دارد و می‌تواند در تولیدات محصولات کشاورزی دانش بنیان موثر باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارت خانه نهایت همکاری و مساعدت را با این دانشگاه به عمل خواهد آورد تا در مسیر شکوفایی بیشتر بخش کشاورزی خوزستان قرار گیرد، مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز می‌تواند در بخش تحقیقات و فناوری با این دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی همراهی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.