محمود عباس:

تل‌آویو مسئول تشدید تنش‌ها در کرانه باختری است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از رویکرد اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری انتقاد کرد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی را عامل تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عباس پس از دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در رام الله، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رویکرد تهاجمی اسرائیل و ادامه اشغالگری‌های این رژیم باعث تشدید تنش‌ها در کرانه باختری رود اردن شده است.»

در این بیانیه آمده است: «اقدامات اسرائیل نقض کامل توافقات دوجانبه و قوانین بین‌المللی است. ما از مقامات تل‌آویو می‌خواهیم به اشغالگری خود در کرانه باختری رود اردن پایان بخشند. ما از پیشنهاد آمریکا برای مذاکرات استقبال می‌کنیم.»

وی اعلام کرد: «ما اکنون آمادگی داریم با دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی برای گفت‌وگو‌های سیاسی به منظور پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های اشغال شده ۱۹۶۷ مذاکره کنیم. ما به دنبال تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی هستیم.»

آنتونی بلینکن نیز در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مدعی شد واشنگتن همچنان از راهکار دو دولت برای حل مسئله فلسطین حمایت می‌کند.

ادعا‌های مقامات آمریکایی درباره تلاش برای حمل مسئله فلسطین در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن آشکارا از تل‌آویو برای کشتار غیرنظامیان فلسطینی حمایت می‌کند. «جان مرشایمر» استاد روابط بین‌الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی در کتاب لابی صهیونیسم خود تأکید دارد: «لابی صهیونیست‌ها در آمریکا دومین لابی قدرتمند در این کشور است که مانع از حصول هر توافق صلحی به نفع فلسطینی‌ها می‌شود. این لابی در کنگره و کاخ سفید نفوذ داشته و به نفع تل‌آویو کار می‌کند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار