معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در سال ۱۴۰۲ جانبازان بالای ۲۵ درصد، شش میلیون و زیر ۲۵ درصد، پنج میلیون تومان دریافت خواهند کرد و از سوی دیگر ۲۵ هزار نفر در صف کمک معیشت داریم.

طاهر موهبتی گفت: بر اساس مفاد قانون کل هزینه‌های ایثارگران باید رایگان باشد، اما، چون نمیتوانستند این هزینه هارا تامین کنند، بیمه تکمیلی را راه اندازی کردند، هزینه‌ها در سن سالمندی در بخش درمان است، هنوز هم به بیمه دی بدهکار هستیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، ۳۱ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه داشتیم در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۸ هزار پانصد میلیارد تومان بود و در سال آینده ۷۲ هزار میلیارد بودجه در نظر گرفته شده است، برای سال آینده در حوزه درمان نگرانیم، حق پرستاری را در سال آینده افزایش دادیم، اما جواب گو نیست.

او گفت: ۱۰۵ هزار نفر کمک معیشت دریافت می‌کنند و این شامل کسانی است که فاقد شغل و درآمد هستند، سال ۱۴۰۱ مبلغ دریافتی سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود و جانبازان زیر ۲۵ درصد کمتر از چهارونیم میلیون تومان دریافت می‌کنند. با استفساریه مجلس که متأسفانه بار مالی‌اش دیده نشد این رقم افزایش یافت. در سال ۱۴۰۲ جانبازان بالای ۲۵ درصد، شش میلیون تومان  و زیر ۲۵ درصد، پنج میلیون تومان دریافت خواهند کرد و از سوی دیگر ۲۵ هزار نفر در صف کمک معیشت داریم. 

وی در مورد واگذاری خودرو به جانبازان مشمولین قانون گفت: در قانون تحویل خودرو، تحویل به ۱۰ هزار نفر پیش‌بینی شده است، اما جانبازان طبق مصادیق ۲۵۰ هزار نفر هستند و شاخصی لازم است تا این افراد را به ۱۰ هزار نفر برساند آخرین بار موضوع در کمیسیون دولت مطرح شد و یکسری شاخص‌ها گذاشته شده و برای مثال جانباز ۷۰ درصد بر جانباز ۵۰ درصد اولویت دارد. شاخص‌ها در حال نهایی شدن است تا با توجه به جامعه هدف ۱۰ هزار نفر تکمیل شوند. در لایحه سال ۱۴۰۲ موضوع دیده شده و امیدواریم آنچه دولت دیده در مجلس تصویب شود. هزینه‌اش نیز از طریق وام محل تبصره ۱۶ که تا ۲۵۰ میلیون تعیین شده تعلق می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص بیمه دی و مطالبات بیمه‌ای ایثارگران در حوزه دارو و درمان اضافه کرد: بدهی بنیاد شهید به بیمه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. تا سه ماه آینده زمان تسویه است که ما شرایط خوبی داریم. ارائه خدمات درمانی به‌خاطر شرایط اقتصادی مشکل‌دار شده است. دولت پیشنهاد داد کار را به بیمه ایران بدهیم که با توجه به شرایط بیمه ایران پیشنهاد رد شد. حداقل ۳۰ درصد نسبت به عملکرد سال آینده رشد دیدیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار