کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۴۹۱ نماد بازار سرمایه در بازه مثبت و حدود ۲۳۶ نماد در بازه منفی معامله شدند.

خانم رباب وفایی گفت: امروز  بعد از  چند روز‌ کاهش قیمت شرکت‌ها در محدوده‌های حمایتی مجدد اکثر سهام با افزایش تقاضا روبه رو شدند و در مجموع بازار متعادلی را پشت سرگذاشتیم.

او می گوید: روز گذشته ابلاغ افزایش نرخ بهره و تسهیلات مرتبط با آن به شکل قانونی، سود سپرده‌ها حداکثر ۲۲.۵ درصد و نرخ سود تسهیلات ۲۳ درصد اعلام شد. بخاطر فاصله‌ی مابین نرخ سود تسهیلات و سود سپرده پرداختی تراز بانک‌هایی که تسهیلات تکلیفی با اهمیتی اعطا می کردند بهبود می‌یابد در نتیجه این خبر باعث افزایش تقاضا در گروه بانکی شد.

او افزود: از سویی ریسک نرخ سود‌های رسمی بالاتر هم برای بازار سرمایه رفع شد. تنظیم بازار قند و شکر هم به انجمن صنفی کارخانجات آن‌ها واگذار گردید که باعث توجه بازار به این صنعت امروز شد.

به گفته وفایی،با توجه به برگزاری جلسه امروز درمورد عرضه خودرودر بورس کالا و شنیده‌هایی از اختلافات در باب این موضوع گروه خودرو در اواخر بازاربا افزایش تقاضا روبرو شدند.

او گفت: ارزش معاملات خرد و صندوق‌های سهامی امروز ۱۱ بهمن ماه  ۶.۷۷۳ میلیارد تومان بود. امروز تعداد نماد‌های مثبت ۴۹۱، تعداد نماد‌های منفی ۲۳۶ وسهام در صف خرید ۱۲۹، صف فروش ۵۵ بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار