اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه ورزشی و فرهنگی گرامیداشت دهه فجر در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش‌از ۴۰۰ ویژه برنامه فرهنگی ورزشی در این استان برگزار می‌شود.

ادهم کرد زابلی گفت: بهره‌برداری از ۲۷ طرح ورزشی با اعتبار بیش‌از ۳۰ میلیارد تومان از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه مبارک فجر در سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: همزمان با دهه فجر علاوهبر بهره برداری از پروژه‌های ورزشی که بخش قابل توجهی از آن‌ها را زمین‌های چمن مصنوعی تشکیل می‌دهند انواع رقابت‌های قهرمانی کشور و استانی نظیر رقابت‌های لیگ برتر ساحلی کشور در چابهار و رقابت‌های کاراته جنوب شرق بانوان و آقایان در زاهدان برگزار می‌شود و بخش قابل توجهی از ورزشکاران رشته‌های مختلف استان نیز به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در ایام الله دهه فجر رقابت‌های ساحل پیمایی و مریخ نوردی در چابهار و جشنواره طلوع خلیج فارس در استان برگزار و سه خانه نشاط و تندرستی برای نخستین بار در استان تجهیز می‌شوند.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری وبینار‌های تخصصی و کارگاه‌های اشتغال و کارآفرینی، برپایی شب‌های خاطره ویژه بانوان موفق سیستان و بلوچستان، برگزاری جشنواره دا، اجرای باز‌های بومی و محلی و غذا‌های سنتی را از دیگر برنامه‌های سیستان و بلوچستان در دهه فجر عنوان کرد.

کرد از تجهیز سه خانه ورزش روستایی در سیستان و بلوچستان در دهه فجر خبر داد و افزود: خانه‌های ورزش روستایی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه ورزش روستایی و پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در روستا‌ها با مشارکت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت ورزش و جوانان کشور ساخته و تجهیز می‌شوند.

وی میز پینگ پنگ، راکت و توپ میز فوتبال دستی، صفحه شطرنج، دارت و تاتامی را از جمله تجهیزات این خانه‌های ورزش روستایی عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت تسهیل ازدواج جوانان گفت: در یک ماه اخیر در قالب سه هزار و ۸۰۰ فقره وام ۵۲۰ میلیارد تومان به واجدین شرایط ازدواج استان پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: به هر حال ما تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهیم بست تا مشکلات و معضلات جوانان به حداقل کاهش یابد که در این راستا، نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها هستیم.

کرد با تاکید بر اهمیت فرهنگ مشاوره پیش‌از ازدواج به منظور انتخاب‌های آگاهانه، توسعه ازدواج و کاهش طلاق در جامعه گفت: ۴۲۰ مشاوره پیش از ازدواج از ابتدای امسال تاکنون در استان به همت معاونت جوانان این اداره‌کل برگزار شده است.

وی گفت: ۳۶۰ زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با حمایت وزارت ورزش و جوانان در روستا‌های سیستان و بلوچستان تا کنون ساخته و راه‌اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار