مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: طرح هادی در تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده و بازنگری طرح‌ها در ۵۳۷ روستا نیز به پایان رسیده است.

اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در خصوص فعالیت‌های بنیاد مسکن گفت: در استان قزوین ۸۴۲ روستا وجود دارد که ۶۹۱ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

وی اضافه کرد: تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی هستند و افق طرح‌ها نیز ۱۰ ساله است و بازنگری طرح‌ها در ۵۳۷ روستای استان نیز به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: طرح هادی در ۴۶۱ روستا اجرا شده و در ۲۵۱ روستا به پایان رسیده است.

وی یادآورشد: اجرای طرح روکش آسفالت در ۳۱۴ روستای استان به میزان دو میلیون و ۳۷۰ هزار مترمربع انجام شده و امسال ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار ملی و از محل قیر رایگان داشتیم که به ۳۴۲ میلیارد تومان افزایش یافت و توانستیم عملیات عمرانی و روکش آسفالت را در ۱۷۰ روستا به میزان ۶۲۰ هزار مترمربع اجرا کنیم.

گونجی تصریح کرد: همچنین در ۶۶ روستا برای طرح‌های عمرانی شامل جدول گذاری و سنگ فرش اقدام شده است.

این مسئول گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی پیش بینی شده که ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی و ۵۰ میلیارد تومان قیر رایگان است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: تاکنون بیش از ۷۴ هزار جلد سند روستایی در روستا‌های استان صادر شده که ۱۹ هزار جلد در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و ۵۵ هزار جلد در سایر شهر‌ها بوده است.

گونجی اظهارداشت: در بانک ماشین آلات تعداد ۳۰ دستگاه خودور‌های سنگین داریم که در حوادث غیرمترقبه و سیل و زلزله برای امدادرسانی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: در مسکن روستایی ۹۳ هزار واحد روستایی داریم که ۵۵ هزار واحد از تسهیلات نوسازی، بهسازی استفاده کرده اند و مقاوم سازی شده اند.

وی گفت: امسال هم ۴ هزار واحد مسکن روستایی نوسازی می‌شود که ۲۹۱۱ واحد آن ابلاغ و پرونده‌ها به بانک ابلاغ شده و ۶۰۰ واحد با مبلغ ۵۸۰ میلیارد تومان انعقاد قرارداد شده است.

گونجی تصریح کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعداد ۴ هزار واحد در دستور کار قرار دارد که ۳ هزار و ۱۰۰ واحد آن در شهر مهرگان بارگذاری شده است.

وی اظهارداشت: ۷ پروژه به تعداد ۳ هزار و ۱۰۰ واحد در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اجرا خواهد شد و ۹۰۰ واحد نیز در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ساخته می‌شود که این طرح‌ها از پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۶۷ درصدی برخوردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.