۸ هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد.

عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره مبارزه شیمیایی با عوامل خسارتزا در مزارع گندم و جو مازندران، گفت:در ۸ هزار و ۶۳۷ هکتار مزارع گندم و جو استان از ابتدای امسال تاکنون با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز مبارزه شیمیایی شد.

او با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفات و علف‌های هرز در ۶ هزار و ۸۶۶ هکتار مزارع گندم استان، افزود: مبارزه با آفات در یک هزار و ۵۰۵ هکتار مزارع گندم استان انجام شد که یک هزار و ۳۷۰ هکتار آن با حلزون، ۱۱۰ هکتار با سوسک سیاه زابروس و ۲۵ هکتار با کرم مفتولی بود.

زاغی با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز پهن برگ در یک هزار و ۵۳۱ هکتار، کشیده برگ در ۲ هزار و ۱۰۴ هکتار و توام (دومنظوره) در یک هزار و ۷۲۶ هکتار مزارع گندم استان انجام شد، گفت: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آتللو، تیفیس و ویکیلیس صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع جو استان، افزود: مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز تاکنون در یک هزار و ۷۷۱ هکتار مزارع جو استان انجام شد.

او با اشاره به اینکه مبارزه شیمیایی با آفت حلزون در ۱۲۲ هکتار و کرم مفتولی در ۱۰ هکتار مزارع جو استان انجام شد، گفت: با علف‌های هرز کشیده برگ در ۷۲۳ هکتار و پهن برگ در ۶۴۸ هکتار، آفت حلزون در ۲۳۵ هکتار و کرم مفتولی در ۱۳ هکتار و بیماری‌های سفیدک سطحی در ۹۵ هکتار و لکه خرمایی در ۳۹ هکتار مزارع جو استان تاکنون مبارزه شیمیایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.