معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از اجرای طرح جهش تولید در ۴۱۷ هزار و ۱۷ هکتار از اراضی دیم استان خبر داد.

آقای رخ افروز با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان آذربایجان شرقی در سال زراعی گذشته گفت: در این طرح مجموع سطح ابلاغی برای کشت انواع محصولات کشاورزی شامل گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ، کاملینا، کلزا، نباتات علوفه‌ای و بالنگوی شهری ۳۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بود که در سطح ۳۴۹ هزار و ۱۸۵ هکتار اجرا شد.

وی با بیان اینکه این سطح در محصولات گندم، جو، نخود، عدس و کلزا ۱۰۰ درصد تحقق یافت افزود: در محصول گلرنگ ۱۵ درصد، در کاملینا ۱.۵ برابر (۱۵۰ درصد)، در نباتات علوفه‌ای ۹۵ درصد و در بالنگوی شهری ۳۰ درصد تحقق یافت.

وی اظهار داشت: سطح ابلاغی ثانویه برای این محصولات در سال زراعی امسال در مجموع ۵۰۰ هزار هکتار بود که تاکنون در سطح ۴۱۷ هزار و ۱۷ هکتار اجرا شده و بر اساس این آمار به طور متوسط ۸۳ درصد سطح ابلاغی محقق شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سطح پیشنهادی طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان برای سال زراعی آینده (۱۴۰۲ - ۱۴۰۳) نیز در مجموع ۵۵۲ هزار هکتار است.

آقای رخ افروز سطح کاشت اراضی دیم استان را ۶۱۴ هزار و ۷۱ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: عمده محصولات دیم استان شامل گندم، جو، نخود، نخود سیاه (لپه)، عدس، هندوانه، محصولات جالیزی، یونجه، اسپرس و سایر نباتات علوفه‌ای است.

وی یادآوری کرد: آیش سالانه اراضی دیم استان نیز ۳۸۷ هزار و ۲۰۶ هکتار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.