مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶۲ درصد از اراضی گندم آبی استان تحت پوشش طرح کشت قراردادی قرار گرفت.

حسن جلیلوندمدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون طرح کشاورزی قراردادی در سطح ۳۰ هزار و ۹۹۱ هکتار از مزارع گندم آبی این استان اجرا شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ۳ هزار و۱۹۰ قرارداد با میزان ۹۲ هزار و ۹۶۷ تن با کشاورزان گندمکار این استان بمنظور اجرای طرح کشاورزی قراردادی منعقد شده است.

جلیلوند یاد آور شد: از این میزان شهرستان‌های البرز ۷ هزار و ۵۷۶ هکتار با میزان  ۲۲ هزار و ۷۲۸ تن، قزوین ۵ هزار و ۶۰ هکتار با میزان ۱۵ هزار و ۱۸۰ تن و بوئین زهرا۶ هزار و۵۰۱ هکتار با میزان ۱۹ هزار و۵۰۳ تن است.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های آبیک ۸ هزار و ۸۴۳ هکتار با میزان ۳۶هزار و ۵۲۶ تن، آوج هزار و ۳۱۷ هکتار با میزان ۳ هزار و ۹۵۱ تن و تاکستان هزار و۶۹۳هکتار با میزان ۵ هزار و ۷۹تن‌ می‌باشد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در کشت قراردادی گندم آبی، کشاورزان به ازای هر تن محصول تحویلی به اداره غله و خدمات بازرگانی دولتی ایران مبلغ یک میلیون ریال به عنوان کمک کرایه حمل دریافت خواهد کرد.

جلیلوند اضافه کرد: از دیگر مشوق‌های اجرای طرح الگوی کشت در کشت قراردادی، تخفیف حق بیمه مزارع و حمایت از تامین کود‌های فسفاته و پتاسه است که در این برنامه کشاورزان ۵۰ درصد هزینه کود‌های فسفاته و پتاسه را نقدا و الباقی در قالب تشریفات قانونی پس از تحویل محصول از حساب آنان کسر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری علاوه بر گندم، کشت قراردادی در محصولاتی مانند چغندر قند، ذرت شیرین، پنبه، کاملینا نیز آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.