رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده در استان بیش از ۱۶۹ میلیارد تومان است.

سرهنگ بخشی رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: امسال پرونده‌های قاچاق بیش از ۴ هزار مورد بوده که بیشتر مربوط به فرآورده‌های نفتی، مواد خوراکی، لوازم خانگی، پارچه و البسه است.

او افزود: ارزش ریالی کالا‌های قاچاق کشف شده از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۶۹ میلیارد تومان است که نسبت به پارسال افزایش حدود ۴ برابری دارد.

سرهنگ بخشی با اشاره به اینکه میزان دستگیری‌ها ۳ هزار و ۳۷۵ مورد بوده که نسبت به پارسال ۲۳ درصد افزایش داشته است عنوان کرد: در این مدت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو به علت قاچاق کالا توقیف شده و عمده کشفیات در مسیر‌های شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و قاین بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: از این تعداد هزار و ۷۷۷ خودرو تیزرو و شوتی بوده که روانه پارکینگ شدند و مدت توقیف این خودرو‌ها از ۱۵ روز به ۳ تا ۶ ماه رسیده و جریمه نقدی نیز شامل حال مالکان خودرو‌های حامل قاچاق سوخت می‌شود.

او در خصوص قاچاق خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی سوخت تصریح کرد: در استان به صورت جدی با خودرو‌های سنگین و تانکر‌های حامل سوخت قاچاق که عمدتا در غرب استان به سمت استان‌های جنوبی درحال حرکت هستند برخورد و از ابتدای سال تاکنون ۳۰۱ خودروی سنگین توقیف شده که نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ بخشی گفت: در بحث احتکار نسبت به پارسال ۳ درصد و در زمین خواری نیز ۱۴ درصد افزایش داشتیم که با این تخلفات نیز برخورد قانونی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار