مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از برف روبی هزار و ۸۶۰ کیلومتر باند محور‌های مواصلاتی در سطح استان خبر داد.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به بارش برف و باران طی دو روز گذشته در استان گفت: از زمان شروع بارندگی‌ها در استان با توجه به برنامه ریزی انجام شده و آمادگی کامل عوامل راهداری، بلافاصله نسبت به اجرای عملیات برف روبی و نمکپاشی در طول راه‌های برفگیر اقدام شد و هم اکنون به همت همکاران تمامی محور‌های مواصلاتی استان باز و تردد با رعایت نکات ایمنی در جریان است.

او افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با همکاری ۱۳۰ نیروی راهدار در محور‌های ۶ شهرستان با اولویت برف روبی و بازگشایی محور‌های اصلی و شریانی فعالیت داشته اند.

جلال زاده ادامه داد: در پی عملیات برف روبی، در سطح حوزه‌های استحفاظی ادارات قاین، بیرجند، سربیشه، نهبندان، درمیان و دیهوک هزار و ۸۶۰ کیلومتر راه برف‌روبی و هزار و ۷۸۵ تن شن و نمک مصرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با حضور به موقع راهداران در صحنه ۵۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف، امدادرسانی شدند.

او اظهار کرد: با توجه به لغزندگی فعلی سطح راه‌های استان از تمامی رانندگان خواهشمندیم با رعایت نکات ایمنی، سوخت کامل و تجهیزات ایمنی و وسایل گرمایشی اقدام به تردد کنند.

جلال زاده با بیان اینکه اکیپ‌های راهداری با تجهیزات کامل در جاده‌ها آماده‌باش هستند، گفت: شماره تلفن گویای ۱۴۱ و همکاران مستقر در مرکز مدیریت راه‌های استان به‌طور ۲۴ ساعته پاسخگوی هموطنان برای اطلاع رسانی وضعیت جاده‌های استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.