انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و انجمن ام اس استان قزوین

تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و انجمن ام اس استان قزوین با هدف افزایش خدمات آموزشی و درمانی به این بیماران منعقد شد.

ظاهری مدیر کل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با اعضای انجمن حمایت از بیماران ام اس استان قزوین گفت: انجمن‌های خیریه‌ای که به صورت تخصصی تشکل شده اند، نظیر انجمن حمایت از بیماران ام اس که در زمینه‌های خاص و به صورت تخصصی فعالیت می‌نمایند، می‌توانند کمک بسیار خوبی به مددجویان نمایند و آن‌ها را در طی نمودن مسیر بیماری راهنمایی و مساعدت کنند.

وی افزود: کمیته امداد در زمینه درمان بیماران نیازمند گام‌های خوبی برداشته است و قسمت زیادی از خدمات درمانی که در بخش‌های درمانگاهی و بیمارستانی به مددجویان ارائه میگردد کاملا به صورت رایگان‌ است و هزینه‌های درمانی توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

وی در ادامه افزود: برخی بیماری‌ها هستند که اطرافیان بیمار نیز باید در بهبود روند بیمار کمک کنند و برای اینکه بتوانند مساعدت صحیح و درست به بیمار انجام شود باید اطلاعات کاملی از بیماری داشته باشند. متاسفانه برخی از مددجویان کمیته امداد به بیماری ام اس مبتلا هستند و بیشتر از آنکه از بیماری رنج ببرند از عدم داشتن اطلاعات کافی در مورد بیماری در رنج هستند.

مدیر کل کمیته امداد در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه بین کمیته امداد و انجمن ام اس در زمینه‌های زیادی می‌تواند به خانواده بیماران کمک نماید. استفاه از وام‌های قرض الحسنه کمیته امداد، بهره مندی از درمان رایگان، سرکشی به خانواده‌هایی که متاسفانه دارای عضو مبتلا به ام اس هستند و رفع موانع و مشکلات خانواده در غالب در طرح مفتاح الجنه از جمله مفاد این تفاهم نامه می‌باشد.

نرگس گارسچی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران ام اس استان قزوین هم در این دیدار بیان کرد: باید تلاش کرد شناخت جامعه از بیماری ام اس افزایش یابد. امروز این بیماری با مصرف دارو و اصلاح روش زندگی قابل کنترل است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از بیماران مبتلا به ام اس به جهت اینکه در جامعه شناخته نشوند و نام آن‌ها به عنوان بیمار ام اس ثبت نگردد به انجمن مراجعه نمی‌نمایند.

گارسچی گفت: این بیماران در زمینه اشتغال و ازدواج دچار مشکلات متعددی هستند. انجمن در نظر دارد با همکاری کمیته امداد، به تبیین این بیماری پرداخته تا مسیر ادامه زندگی برای این بیماران سهل و آسان گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار