مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش گفت: کوشکی سیکل طبیعی عمر خود را طی کرده بود و به صورت طبیعی مرد.

غلامرضا ابدالی گفت: یک گونه یوز تقریبا ۱۷ الی ۱۸ سال عمر میکند، حتی در موارد خاص هم ممکن است این عدد افزایش یابد، کوشکی را در سن ۱۷ سالی از دست دادیم این یوز نر در سن پیری بود و توان باروری خود را از دست داده بود، ما در حال حاضر میان یوزپلنگ‌ها مشکل گونه نر نداریم.

وی در مورد آخرین آزمایشات از کوشکی گفت: مدیر استان سمنان خود یک دامپزشک است، تمام تغییرات رفتاری گونه‌ها در توران کنترل میشود، و بلافاصله به تهران گزارش میشود، عده‌ای میگویند که آزمایشات انجام نمیشده، آیا باید کوشکی را هر روز بیهوش میکردیم تا مورد آزمایش قرار گیرد؟ وقتی کوشکی ۱۷ سال در محیط زیست عمر میکند، نشان از توجه محیط زیست به این گونه است.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش گفت: هیچ شخصی به اندازه پرسنل محیط زیست دلسوز طبیعت و حیات وحش نیست، این سازمان برای حفظ محیط زیست ۱۵۰ شهید تقدیم این کشور کرده است، خواهشمندم از رسانه‌ها و افراد که منصفانه به ماجرا نگاه کنند، کوشکی سیکل طبیعی عمر خود را طی کرده بود و به صورت طبیعی مرد.

به گفته‌ی ابدالی، برای باروری مجدد ایران و پیروز در حال تحقیق هستیم تا در صورت شرایط مطلوب این دستاورد بار دیگر تکرار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
از دیروزه همش فک می کنم این فامیلشه! می گم چرا اسمشو نمی گن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
کم کم حیوانات دارن از خودمون مهمتر میشن آب وهوا و درخت و زمین که مستقیما رو محیط زیست انسان تاثیر داره ول کردن چسبیدند فقط به جک وجانور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
اگر به آب و هوا میچسبیدند هم الان میگفتید چرا به حیوانات نمی پردازید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
شما هرچه زحمت بکشین باز یکسری خودتحقیر حرف خودشون رو می‌زنند، خسته نباشید قطعا شما بیش از هر کسی به این حیوانات که تحت حفاظت شماست دلسوزترید.
Turkey
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۱
اگه سنشون اینه مشکلی نیست