نشست کمیته اقتصادی نماینده ویژه استاندار خراسان رضوی با نماینده والی هرات افغانستان در پایانه مرزی دوغارون برگزار شد.

 فرماندار تایباد در نشست اقتصادی نمایندگان استاندار خراسان رضوی و والی هرات در دوغارون گفت: این نشست با هدف پیگیری موضوعات مطرح شده در تفاهمنامه ۴۷ بندی که آذر ماه امسال به تصویب رسید برگزار شده است.

مهدی دونده افزود: یکی از مهمترین موضوعات مذاکره شده طرفین در این نشست چند ساعته، رفع مشکلات در مرز اقتصادی دوغارون و افغانستان با هدف ارایه خدمات مطلوب به فعالان اقتصادی این دو کشور و روند اصلاح خدمات بود.

نماینده ویژه استاندار خراسان رضوی در مرز دوغارون، ادامه داد: امید است مذاکرات مقامات ایرانی و افغانستانی در کمیته‌های مشترک این نشست، منتج به اقدامات عملیاتی و توسعه روابط اقتصادی و تجاری شود.

دونده با اشاره به سوابق فرهنگی و دینی ایران و افغانستان به ویژه خراسان رضوی و هرات، افزود: با این مذاکرات، سطح همکاری دو کشور دوست و همسایه بیش از آنچه هست، گسترش می‌یابد.

نماینده والی هرات افغانستان هم گفت: با داشتن اهداف و برنامه‌های مشخص، درصدد هستیم که مشکلات حوزه‌های مختلف اقتصادی و مسافری در این دو کشور به حداقل برسد.

عبدالحی شاکر افزود: ایران و افغانستان از گذشته سطح تعاملات بالایی با هم داشته اند و اشتراکات فرهنگی آن‌ها نشان از روابط دیرینه آن‌ها دارد.

وی ادامه داد: رفع موانع و برخی از مشکلات ایران و افغانستان در حوزه‌های مختلف می‌تواند کمک شایانی به افزایش سطح تعاملات این دو کشور داشته باشد.

سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، سه میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان انجام می‌شود.

خراسان رضوی ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و شهرستان‌های تربت‌جام، صالح آباد، تایباد و خواف این استان در نوار مرز مشترک ایران و افغانستان قرار دارند.

برچسب ها: دوغارون ، تجارت ، مذاکره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.