بزرگترین مسابقه حسن قرائت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز ولایت هرات برگزار شد.

مسئولان برگزاری مسابقه حسن قرائت قرآن کریم اعلام کردند 50 تن از قاریان و حافظان قرآن کریم در حضور داوران ملی و بین المللی حفظ، ترتیل و تلاوت قرآن مجید به رقابت پرداختند.

عبدالظاهر ارشاد معاون بنیاد عاطفی و از برگزار کنندگان این مسابقات گفت این مسابقات به منظور رشد، ارتقای ظرفیت، تقدیر و تکریم از حافظان و قاریان قرآن مجید در ولایت هرات برگزار شده است.

ارشاد تاکید کرد: بیشتر از هر زمان دیگری نیاز است تا به دلیل ارج گذاری به ساحت مقدس قرآن مجید و گسترش فرهنگ قرآنی این گونه مجالس و مسابقات دایر شود.

در همین حال مولوی خلیل احمد از داوران این دوره از مسابقات حسن قرائت قران کریم،گفت: این مسابقات با کمیت و کیفیت عالی در حال برگزاری است و نشان دهنده عشق و علاقه جوانان به آموزه های اسلامی از جمله حفظ و ترتیل قرآن مجید است.

این عالم دینی در هرات تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام در تلاش هستند که با انجام اعمال سخیف شان دشمنی های شان را علیه اسلام و قرآن علنی سازند، حضور پرشور مردم در مراسم مسابقات حسن قرائت در هرات مشت محکمی بر دهان این یاوه گویان است.

از سوی دیگر نعیم الحق حقانی رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات ضمن حمایت های همه جانبه از برگزاری چنین مسابقات و مراسم هایی تصریح کرد: دقیقا در زمانی این مسابقات در هرات برگزار شده که افراد ناچیزی در یکی از کشورهای اروپایی هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس قرآن کریم نشان داده و با واکنش های بی شماری از سوی کشورهای اسلامی نیز روبرو شده است.

این مقام محلی هرات به حضور پرشور مردم در راهپیمایی اعتراضی روز گذشته در هرات نگاهی داشت و افزود: هزاران تن از شهروندان متدین ولایت هرات در این راه پیمایی نشان دادند که حامی دین خدا در روی زمین هستند و به هیچ کسی اجازه نخواهند داد تا به باورها و ارزش های دینی مسلمانان توهین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.