وزارت خارجه فلسطین از شورای امنیت خواست که تجاوزات اسرائیل را متوقف کند و به سازمان حقوق بشر هشدار داد خونریزی در جنین یادآور عواقب معافیت از مجازات است.

وزارت امور خارجه و مهاجرین فلسطین در بیانیه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تصمیمات و اقدامات لازم را برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین اتخاذ کند.

به گزارش رأی الیوم، امروز (جمعه) نشست اضطراری برای بررسی وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین امروز جمعه برای «پذیرفتن مسئولیت‌های حقوقی و اخلاقی جامعه بین‌الملل در قبال آنچه مردم فلسطین در معرض آن هستند و تأمین حمایت بین‌المللی از آن‌ها برگزار شد.

در این بیانیه تأکید شده است که تخلفات اسرائیل، از جمله کشتار، غصب زمین، شهرک سازی، تخریب منازل و تأسیسات فلسطینی ها، هدف قرار دادن مقدسات، و الحاق تدریجی کرانه باختری، خطراتی را برای عرصه درگیری و فرصت‌هایی برای اجرای اصل راه حل دو دولتی ایجاد می‌کند.

«ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل نیز تأکید کرد که طرف فلسطینی «اقدامات دیپلماتیک را تشدید می‌کند تا جامعه بین‌المللی را در مقابل مسئولیت‌های خود قرار دهد.»

ریاض منصور به رادیو رسمی فلسطین گفت که تهیه یادداشت فلسطینی درباره تشدید تنش اسرائیل در اراضی فلسطینی این کار تکمیل شده است و در آن تأکید می‌شود لازم است شورای امنیت مسئولیت خود را برای تضمین حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین برعهده بگیرد.

در حال تکمیل ...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار