![فروش ۹۰ روزه محصولات ایران خودرو از امروز](https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1403/11/28/20353824_989.png)
سرهنگ مصطفی زینی وند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نقش معابر کم عرض اظهار کرد: جداسازیهای معابر صرفا به خاطر عبور اورژانس و عوامل امدادی و آتش نشانی نیست بلکه در این جداسازیها و در هر دوطرف همه خودروها میتوانند عبور کنند.
وی افزود: معابر کم عرض در واقع نقش مویرگ را ایفا میکنند و اگر کوچکترین وقفهای در این شبکه معابر اتفاق بیافتد به مرور زمان بر شبکه معابر اطراف و محدودههای محلی که شاید اهمیت آنها کمتر جلوه داشته باشد تاثیر میگذارند.
سرهنگ زینی وند بیان کرد: همچنین با یک توقف و یا عدم عبور جریان ترافیک از آن معبر باعث درگیر شدن شبکهها و معابر اصلی میشوند.
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران ادامه داد: معابر به عنوان شارع عام حساب میشوند و باید مورد استفاده عموم قرار بگیرند و استفاده اختصاصی از محلهای پارک حاشیهای بر اساس قانون ممنوع است.
وى تاکید کرد: اگر مانع گذاری صورت میگیرد همکاران در شهرداری تکلیف دارند که نسبت به رفع آن موانع اقدام کنند.