سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان مهاباد یک واحد آموزشگاه غیرمجاز خدمات پرستاری در مهاباد پلمب شد.

امید صادق امیری سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: به دنبال گزارش یکی از شهروندان از وجود محل یک واحد آموزشگاه غیرمجاز خدمات پرستاری در یکی از مناطق حاشیه شهر مهاباد کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان با پیگیری‌های نامحسوس و کسب مجوز‌های قضایی موفق به پلمب این واحد شده اند.

وی اضافه کرد: در این آموزشگاه غیرمجاز به متقاضیان به صورت غیر قانونی با وسایل غیر استاندارد آموزش و در پایان کار مدرک دستیار پزشک عمومی یرای آن‌ها صادر و مبالغی برای آموزش از افراد از آن‌ها اخذ شده است.

امیری ادامه داد: انجام فعالیت داوطلبان جویای کار خصوصا در حرفه پزشکی و پیراپزشکی نیازمند داشتن مدرک دانشگاهی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان موضوع که حفظ سلامت شهروندان خط قرمز شبکه بهداشت و درمان مهاباد بوده گفت: بر اساس قانون شبکه بهداشت و درمان در هرشهرستان متولی سلامت شهروندان است و از افرادی که بدون داشتن صلاحیت حرفه‌ای مبادرت به انجام فعالیت‌های پزشکی می‌کنند به عنوان مداخله در امر درمان باید تحویل مراجع قضایی شوند.

وی از شهروندان خواست در انتخاب مراکز درمانی دقت لازم را به کار برده و از مراجعه به واحد‌های فاقد مجوز فعالیت اجتناب کرده و در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی این گونه مراکز مراتب را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و تلفن ۴۲۲۲۵۶۵۶ واحد نظارت بر درمان شبکه اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.