ناظر عالی طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های آذربایجان غربی گفت: ۲۴ درصد سهمیه طرح جهش تولید دیم‌زار‌های آذربایجان‌غربی در شهرستان بوکان اجرا می‌شود.

غفاری ناظر عالی طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های آذربایجان غربی گفت: ۲۴ درصد از سهمیه ۲۹۱ هزار و ۵۰۰ هکتاری طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها‌ی آذربایجان‌غربی در شهرستان بوکان اجرا می‌شود که از این لحاظ بوکان پیشتاز این طرح در دیم‌زار‌ها‌ی آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های استان امسال ۲۸۰ هزارهکتار بود که بنا بر استقبال کشاورزان به ۲۹۱ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافت که ۷۰ هزار هکتار یعنی ۲۴ درصد آن در بوکان اجرا می‌شود.

غفاری افزود: این یک طرح تنها گندم نیست بلکه یک پکیج کامل شامل غلات، حبوبات و گیاهان دارویی و روغنی است که به همت مروجین جهاد کشاورزی و استقبال کشاورزان بوکانی درحال اجراست.

وی ادامه داد: در این طرح استفاده از دستگاه‌های کشت مستقیم ارقام جدید بذر‌های معرفی شده، رعایت تناوب زراعی و زمان کشت مناسب و استفاده از کود‌های پایه بر اساس توصیه کارشناسان کشاورزی تأکید می‌شود.

رئیس جهادکشاورزی بوکان هم گفت: این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام در بوکان آغاز شده و در قالب آن ۲۶ هزار هکتار گندم، جو و نخود بیمه شده و همچنین ۶۱ پرونده با مبلغ سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک ارسال شده است.

امینی خواه افزود: کلاس‌های ترویجی دوره‌های آموزشی و آموزش چهره به چهره در قالب این طرح درحال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.