اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد، از پایداری آلایندگی هوا تا روز دوشنبه آینده در شهر‌های استان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: پدیده پایداری و سکون جو از امروز تا دوشنبه آینده در بیشتر نقاط استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی ابراز داشت: پایداری و سکون جو شرایط جوی جهت انباشت آلاینده های جوی به ویژه در نواحی صنعتی، غربی و مرکزی استان را رقم می زند.

وی، غبارآلودگی و افزایش غلظت غبار و آلاینده های جوی و کاهش نسبی کیفیت هوا را مهمترین مخاطره سامانه جوی کنونی برشمرد و افزود: پرهیز از ترددهای غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماریهای قلبی و ریوی، پرهیز از فعالیت ورزشی در فضای باز، کاهش تردد خودروها، کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و مدیریت منابع آلاینده، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان برای روزهای آینده است.

وی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان به میزان هفت و منفی چهار درجه سانتیگراد، گفت: دمای هوای فرودگاه شاهرود و شهر شهمیرزاد امروز به ۱۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد زیرصفر می رسد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.