رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

حوزه بهداشت در برابر حوزه درمان مغفول مانده است

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: رقم‌های چند هزار میلیاردی در حوزه درمان هزینه می‌شود، اما حوزه بهداشت، مغفول مانده است.

دکتر محمدمهدی مجذوبی پنجشنبه ۶ بهمن‌ماه در دومین مجمع سلامت استان همدان افزود: حوزه سلامت، بخش‌های مختلفی دارد و در بخشی خدمات درمانی را به جامعه ارائه می‌دهد و، چون یک نیاز فوری است، عمده مطالبه‌گری‌ها و بودجه‌ها در این حوزه است.

او با اشاره به حوزه بهداشت، تصریح کرد: سلامت مولفه‌های زیادی دارد و مساله جمعیت نیز با حوزه سلامت در ارتباط است. مجمع سلامت استان در سال ۹۶ برای نخستین بار برگزار شد و تاکنون مغفول مانده است و گردهم نیامدیم تا برنامه‌ریزی و مطالبه‌گری داشته باشیم. حتی در حوزه‌های بهداشتی هم اولویت اول را درمان در نظر گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: ما یک کارگروهی تحت عنوان ساغ داشتیم که سلامت و امنیت غذایی را به صورت ماهانه بررسی می‌کرد و لازم است تا این کارگروه دوباره احیاء شود.

مجذوبی با بیان اینکه رقم‌های چند هزار میلیاردی در حوزه درمان هزینه می‌کنیم، گفت: حوزه بهداشت مغفول مانده و همین مساله باعث شده پس از ساخت بیمارستان، بیمار‌های قلبی و سرطانی تحویل آن دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.