رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به تلاش های این نهاد برای احداث مسکن مددجویان گفت: همه مددجویان تا پایان سال ۱۴۰۲ صاحبخانه می شوند.

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در سفر به بخش نگین کویر فهرج گفت: بخش نگین کویر فهرج در دورترین نقطه استان کرمان واقع شده و یکی از بخش‌های شهرستان فهرج است.

او افزود: این بخش ۱۷ شهید تقدیم اسلام کرده است که ما به عنوان خادم مردم در این منطقه حضور پیدا کرده ایم.

بختیاری تصریح کرد: قطعاً یکی از ماموریت‌های دولت سیزدهم و نظام، رسیدگی به وضعیت نیازمندان و محرومین خصوصاً در مناطق محروم است.

 او بیان داشت: در زمینه اشتغال مردم شهرستان فهرج و همچنین اهالی بخش نگین کویر و رسیدگی به وضعیت اشتغال آن‌ها آمادگی کامل داریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در زمینه مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فهرج خصوصا بخش نگین کویرگفت: در مورد مسکن برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و اقداماتی آغاز شده است که امیدواریم مشکل مسکن این شهرستان هم در روستا و هم در شهر با برنامه‌های خوبی که داریم حل شود.

بختیاری با اعلام اینکه همه مددجویان تا پایان سال ۱۴۰۲ صاحبخانه می‌شوند، ابراز امیدواری کرد، در روستا‌های این شهرستان تا پایان سال ۱۴۰۲، پرونده بدون مسکن نداشته باشیم.

او با بیان اینکه این برنامه را برای کل استان و کشور در دستور کار داریم، افزود: این کار به یک سری زیرساخت‌ احتیاج دارد که باید انجام گیرد.

بختیاری تصریح کرد: در سفر نخست حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به استان کرمان، مصوبات خیلی خوبی انجام گرفته که یکی از درخواست‌های مردمی، گازکشی بوده است.

او بیان داشت: به این امر توجه شده و به مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز گفتیم؛ اگر در این زمینه نیاز به کمک باشد این کار را انجام می‌دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: خوشبختانه امروز گاز کشی انجام شده است، تعدادی استفاده کرده اند؛ ولی مددجویانی که بضاعت نداشته اند نیز علمک درب منزل شان نصب شده است که ان شاءالله ظرف کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ها هم از نعمت گاز در منازل شان برخوردار خواهند شد.

بختیاری در زمینه ایجاد فضا‌های تربیتی در بخش نگین کویر نیز گفت: برای احداث یک سالن در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) و فعالیت‌های فرهنگی برای مددجویان و غیر مددجویان درخواست هایی ارائه شد که  مقرر گشت با کمک خیرین سالن را در این منطقه احداث کنیم.

او در خصوص توانمند سازی محرومین در مناطق محروم هم گفت: برای توانمندی سه رکن اشتغال، مسکن و خوداتکایی تعریف کردیم که در بحث اشتغال الحمدلله کار‌های خوبی صورت گرفته و امیدواریم با همکاری خوب بانک‌ها در سطح شهرستان و استان اتفاقات بهتری بیفتد.

بختیاری افزود: در بحث تسهیلات مشکلی نداریم و با همکاری بانک‌ها در بحث اشتغال کار‌های خوبی اتفاق خواهد افتاد.

او بیان داشت: در بحث مسکن نیز، احداث مسکن روستایی و مسکن شهری برای مددجویان در برنامه‌های قطعی کمیته امداد امام خمینی (ره) است و اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: در رابطه با بقیه مردم هم بر اساس نهضت ملی مسکن و وعده‌هایی که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دادند، طی ۴ سال ۴ میلیون مسکن احداث می شود و قطعاً یکی از استان‌های مورد نظر، استان کرمان است.

در این سفر، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، فرماندار فهرج، امام جمعه اهل سنت نگین کویر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فهرج، بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور را همراهی می‌کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار